wat is jouw favorite Polo model?

welke polo vind jij het vetst? En waarom dan? is het de gene die jij rijdt? heb je een andere goeden

  • (1975-1981) Volkswagen Polo 86 (& Facelift)

  • (1981-1994) Volkswagen Polo 86c (& Facelift)

  • (1994-2001) Volkswagen Polo 6N & 6N2

  • (2001-2009) Volkswagen Polo 9N & 9N3

  • (2009-2018) Volkswagen Polo 6R & 6C

  • (2018-) Volkswagen Polo AW


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Omdag, sja, lang verhaal:

Ooit begon het allemaal met de aankoop van een defecte Lupo 3L. De manier waarop de auto energiebesparend was gebouwd fascineerde mij! Alleen jammer van die versnellingsbak, zelfs mn schoonmoeder kan beter schakelen!
Dat 3-cilindertje liep echt prachtig! Dat smaakte naar meer en tijdens een zoektocht op het wereldwijde web kwam ik erachter dat er ook een Polo 1.2TDI op de markt was. Zelfde manier gebouwd en bijna even zuinig (op papier dan) DAT moest mijn volgende auto worden! Echter besloot de Lupo iets eerder dan gepland economisch total loss te gaan door een afgebroken schakelvork in de versnellingsbak en moest de auto inruilen voor een betrouwbare, sexloze Toyota Aygo (A.K.A. Gaygo) Deze wagen heeft mij een jaar goedkoop overal naar toe gebracht! Kort daarna belde de garage op en verleide mij met deze prachtige witte slee! De Polo 1.2TDI SlowMotion. Later kreeg ze de bijnaam "Bertha" omdat ze lang moet nadenken als ik tussen de 5 en 10kmh gas geef!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: Allison6R
De Polo AW. Deze ziet er strakker uit, mooiere vorm (is allemaal net wat hoekiger, zoals achterlichten en koplampen), dat maakt het modern.

Heb zelf altijd een polo 6n gehad voorheen, en 1 van mijn eisen bij een nieuwe auto was, dat deze minimaal een stuk ruimer (zowel van binnen als van buiten) moest zijn. De Polo 6c etc. waren volgens specificaties echter niet een stuk ruimer, en ook niet veel breder. Laat staan dat volgens sommige maten een Up evenveel ruimte in het interieur zou hebben. Dat voelde voor mij niet als een vooruitgang in ruimte. Dan had ik toch echt voor een Golf gekozen.

Maar nu is de Polo AW er. Ziet er zoveel moderner uit. En zoveel gave opties mogelijk als AID en noem maar op. En de ruimte, ja tijdens de proefrit voelde het voor mij als een volwassen grote auto aan. Niet meer dat gevoel als er een vrachtwagen voorbij scheurt je auto omver geblazen word :)
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Persoonlijk vind ik de 6R en 6C er "stoerder" uitzien dan de andere modellen. De achterlampen zijn een beetje laser-achtig, dikke bips (moet hè), beetje een boze voorkop, niet teveel lelijke hoeken maar nog steeds mooie strakke lijnen. Ja, de auto was verkocht, maar ik ook! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kleur Stick Out Tongue hehe
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Persoonlijk vind ik de 6R en 6C er "stoerder" uitzien dan de andere modellen. De achterlampen zijn een beetje laser-achtig, dikke bips (moet hè), beetje een boze voorkop, niet teveel lelijke hoeken maar nog steeds mooie strakke lijnen. Ja, de auto was verkocht, maar ik ook! En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kleur Stick Out Tongue hehe
100% agree
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Voor mij is het de Polo 6R/6C. Het is het eerste Polo model dat ik echt mooi vond en ik rijd er al in sinds het model op de markt kwam. Ik heb ook een tijd in een Polo AW gereden van het werk en hoewel die een stuk moderner en luxer is vind ik de 6R toch mooier (vooral van buiten).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Allison6R, HoMi en Sal
Ik heb een 6R, maar vind de AW toch net wat moderner en luxer qua uitstraling en interieur.
Mijn droom is om ooit een reef blue of limestone grey Polo AW R-line te kopen met alles erop eraan, panorama dak, minimaal 150pk etc. etc. Denk dat ik nog even moet doorsparen haha.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!