Wat te tanken in Duitsland

• Onderwerp starter Onderwerp starter msv
  • Startdatum Startdatum

msv

Lid
Wat kun je het beste in Duitsland tanken als je in Nederland BP Ultimate 98 tankt? We gaan een week op vakantie in Duitsland, en was benieuwd wat de "beste" brandstof was voor de Polo :)

Volkswagen  Polo 6C 2014 
Ik heb bijna 50 jaar Esso getankt en al mijn voertuigen liepen er zuiniger op, maar dat gevoel zal voor iedereen wel anders zijn.
Als ik nu ergens Esso tegen kom dan tank ik Esso en anders wat er zich het dichtst bij voor doet, ik maak geen kilometers meer dus maakt het mij niet zo veel meer uit.

• Leuk
Waarderingen: msv
Als ik mij niet vergis is BP in Duitsland eigenaar van de Aral stations dus zou vermoeden dat je daar min of meer dezelfde brandstof kunt tanken

Volkswagen  Polo AW GTI 
Wat kun je het beste in Duitsland tanken als je in Nederland BP Ultimate 98 tankt? We gaan een week op vakantie in Duitsland, en was benieuwd wat de "beste" brandstof was voor de Polo :)
BP=Aral in Duitsland dus daar heb je antwoord al :)
Bij Aral hebben ze 3 verschillende E5's > 95E5 > 98E5> 102E5 ( de 2 laatste zijn ethanol vrij) Wel is mijn ervaring waar ze 98 hebben hebben ze niet vaak de 102 of visa versa. Goodluck!

tba  tba 
BP=Aral in Duitsland dus daar heb je antwoord al :)
Bij Aral hebben ze 3 verschillende E5's > 95E5 > 98E5> 102E5 ( de 2 laatste zijn ethanol vrij) Wel is mijn ervaring waar ze 98 hebben hebben ze niet vaak de 102 of visa versa. Goodluck!
Thanks! En wat is dan beter voor de polo, de 98 E5 of de 102 E5? Ook rekening houdend met dat ik nooit 102 heb getankt.

Volkswagen  Polo 6C 2014 
Aral 102 is beter in principe maar met een stock auto zeker niet nodig.
Helder. Ik heb laatst walnut blasting gedaan, en door verkeerde benzine was dat hard nodig (erg vervuild). Iets duurdere benzine is dus voor mij geen probleem, als het maar beter is :).

Volkswagen  Polo 6C 2014 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!