Water in achterklep

ik heb gemerkt dat er lekkage is in de achterklep (er staat water IN de achterklep). Als ik die open doen na een regenbui valt dat er natuurlijk uit op de hoedenplank.... Nog geen idee waar dat vandaag komt.Soms links, soms rechts in de achterklep.

Ik denk dan aan
- 3e remlicht
- remlichten
- rubber (ziet er nog goed uit

Iemand dit ook eerder gehad of tips waar te kijken bij deze onderdelen?
 
Volkswagen Polo  9N  1.2 
Als het IN de klep zit kan je kijken naar de afwatering van de klep.
Je kan kijken of je derde remlicht goed afdicht
Je kan kijken of de kabeldoorvoer naar de klep toe goed zit, niet poreus is.

Als het IN je kofferbak staat komt het vaak via de achterlichten binnen.
Daar is midden/eind 2007 een aanpassing gedaan op de carrosserie waar de achterlichten tegenaan zitten. (ook ander rubber)
 
  • Leuk
Waarderingen: water-escape
@_Maarten_ dankje. Met de afwatering bedoel je wat langs de randen naar beneden loopt? Dat heb ik helemaal schoongemaakt.
Bij het derde remlicht zie ik wel vocht zitten. Misschien even aftapen en kijken of het dan weg blijft in de klep.
 
Volkswagen Polo  9N  1.2 
@_Maarten_ dankje. Met de afwatering bedoel je wat langs de randen naar beneden loopt? Dat heb ik helemaal schoongemaakt.
Bij het derde remlicht zie ik wel vocht zitten. Misschien even aftapen en kijken of het dan weg blijft in de klep.
Nee nee in de klep, onderin binnenzijde waar ook je slot zit
 
  • Leuk
Waarderingen: water-escape
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!