Wederom een vraag over lampen

Michaelheads

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Vandaag dan toch de Xenon in vcds laten aanpassen door een mede forumgebruiker! Xenon blijft mooi branden en werkt helemaal goed.

Een ander probleem zijn we tegenaan gelopen. Het groot licht. Als de dimlichten branden en ik doe me groot licht aan dan schakelt de xenon naar groot licht.

Als de lampen op stadslicht staan dan doet het groot licht niks. Ook niet seinen. Ik hoor wel de kleppen in de koplampen springen.

Ook de lampjes die ik omcirkeld heb op de foto doen helemaal niks. Zowel bij stadslicht en dimlicht.

deze vraag is waarschijnlijk al 100 keer voorbij gekomen, maar ik hoop dat iemand mij even kan vertellen wat ik moet doen !

Bijlagen

• D303BB24-EF2B-4361-AF2A-706830D78EDE.jpeg
    D303BB24-EF2B-4361-AF2A-706830D78EDE.jpeg
    572 KB · Weergaven: 21
Volkswagen  6R 
Waarom niet gewoon een oplossing voor de beste man zodat ie eerst zelf kan gaan hobbyen om het in orde te krijgen?

Volkwagen  Polo 6R 
Nou kom maar met de oplossing dan?

Hij heeft de adapters er al tussen, werken deze goed?
Codering, is deze correct uitgevoerd?

Aangezien hij dit heeft laten doen, lijkt mij dat hij beperkte kennis heeft over dit onderwerp. Moet hij dan gaan lopen aankloten en de boel misschien verder verzieken of iets anders verzieken?
Daarom het advies om naar iemand te gaan die het vaker heeft gedaan dan dat jij vingers aan je handen hebt.

Of misschien wil het forumlid die dit heeft uitgevoerd zijn methode plaatsen zodat er gekeken kan worden wat er mis kan zijn gegaan?

Nou kom maar met de oplossing dan?

Hij heeft de adapters er al tussen, werken deze goed?
Codering, is deze correct uitgevoerd?

Aangezien hij dit heeft laten doen, lijkt mij dat hij beperkte kennis heeft over dit onderwerp. Moet hij dan gaan lopen aankloten en de boel misschien verder verzieken of iets anders verzieken?
Daarom het advies om naar iemand te gaan die het vaker heeft gedaan dan dat jij vingers aan je handen hebt.

Of misschien wil het forumlid die dit heeft uitgevoerd zijn methode plaatsen zodat er gekeken kan worden wat er mis kan zijn gegaan?
Ik weet geen oplossing,
Anders had ik het we verteld hoor.
Er zijn vast wel mensen die misschien WEL een oplossing weten zonder meteen te zeggen, breng m daar maar naartoe ..neem wel wat geld mee! Dan komt het wel goed.

makkelijk allemaal zo

Volkwagen  Polo 6R 
Zeker makkelijk,

Want ik weet de oplossing ook niet, maar weet WEL iemand die wel de oplossing heeft of kan vinden.

Natuurlijk zeg ik dan, breng de auto naar joosspekloos, moet de TS zelf gaan doormeten, of naar een garage brengen die meer rekent?

Joosspekloos heeft dit al tientallen keren gedaan, ziet sneller waar iets fout zit, zij het bekabeling, zij het de koplampen zelf of vcds. Dan is het toch logisch dat ik de TS die kant op wijs?

In een bi-xenon unit is de omcirkelde lamp de bochtverlichting.

Uit een oudere post (https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-vcds-6r-oem-xenon-aanmelden.8926/):

Probleem: Groot licht seinen wil niet (meer).
Oplossing 1: je hebt 1 zekering op plek 34 zitten van 15A. Controleer deze en wanneer deze kapot is, vervangen door een zwaardere (20A)
Oplossing 2: je hebt 1 zekering op plek 34 en 1 op plek 36 zitten van beide 7,5A. Controleer en wanneer nodig vervangen door 10A.

Laatst bewerkt:
Audi  A3 8Y 
Dan is het heel makkelijk:

- Je neemt contact op met @joosspekloos
- je maakt een afspraak om langs te gaan
- je kijkt bewonderingswaardig hoe hij het maakt
- je betaald de beste man
- je geniet van werkende lampen

Net de belastingsdienst:"leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!"
We moeten die jongen ook een beetje ontzien hoor, hij heeft misschien ook nog een leven naast dit geknutsel....

Laatst bewerkt:
Audi  A3 8Y 
In een bi-xenon unit is de omcirkelde lamp de bochtverlichting.

Uit een oudere post (https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-vcds-6r-oem-xenon-aanmelden.8926/):

Probleem: Groot licht seinen wil niet (meer).
Oplossing 1: je hebt 1 zekering op plek 34 zitten van 15A. Controleer deze en wanneer deze kapot is, vervangen door een zwaardere (20A)
Oplossing 2: je hebt 1 zekering op plek 34 en 1 op plek 36 zitten van beide 7,5A. Controleer en wanneer nodig vervangen door 10A.
Beide zekeringen zijn nog heel...

Volkswagen  6R 
Ik heb een 6R 1.2 TSI highline edition. Is het daarmee makkelijker om de originele units in te bouwen? Of moet er dan ook een hoop gecodeerd worden? En waarom moeten er adapters tussen?

Ben wel nieuwsgierig of het je uiteindelijk lukt om alles werkend te krijgen en hoe dat gedaan is!

Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline 
Ik heb een 6R 1.2 TSI highline edition. Is het daarmee makkelijker om de originele units in te bouwen? Of moet er dan ook een hoop gecodeerd worden? En waarom moeten er adapters tussen?

Ben wel nieuwsgierig of het je uiteindelijk lukt om alles werkend te krijgen en hoe dat gedaan is!
Ja het is op iedere 6r werkend te krijgen.

De adapters zijn nodig om van een 10-polige naar een 14-polige stekker te gaan en in sommige gevallen, zoals hier, ook het groot licht correct aan te sturen.

Coderen is nodig om de auto te configureren op de belasting die een xenon koplamp heeft (zoals deze auto in kwestie eerder last had van knipperende/uitvallende xenon bij lopende motor).

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!