Beste forumleden,
Mijn (geïmporteerde) Volkswagen Polo 6R met modeljaar 2013 heeft roest aan de binnenkant van de achterklep. Ik heb hiervan foto's gemaakt en via de dealer laten opsturen naar Volkswagen. Hierop kreeg ik de volgende reactie:
"Geachte heer ..., Wij hebben de foto's van de achterklep ter beoordeling opgestuurd naar de afdeling garantie. Helaas kan er geen aanspraak worden gemaakt op de lak of carrosseriegarantie. De roestvorming is niet van binnenuit ontstaan."
De foto's van de roest staan hieronder.
Ik ben geen specialist op het gebied van auto's. Op internet lees ik wisselende verhalen over het wel of niet laten herstellen van de roest onder garantie.
Wat is jullie mening hierover:
1. Klopt de bewering van Volkswagen of heb ik wel degelijk recht op garantie?
2. Als de bewering van Volkswagen inderdaad terecht is hoe kan ik dit dan het beste herstellen? Een nieuwe achterklep of via bijv. een auto schade herstel bedrijf laten fixen?
Mijn (geïmporteerde) Volkswagen Polo 6R met modeljaar 2013 heeft roest aan de binnenkant van de achterklep. Ik heb hiervan foto's gemaakt en via de dealer laten opsturen naar Volkswagen. Hierop kreeg ik de volgende reactie:
"Geachte heer ..., Wij hebben de foto's van de achterklep ter beoordeling opgestuurd naar de afdeling garantie. Helaas kan er geen aanspraak worden gemaakt op de lak of carrosseriegarantie. De roestvorming is niet van binnenuit ontstaan."
De foto's van de roest staan hieronder.
Ik ben geen specialist op het gebied van auto's. Op internet lees ik wisselende verhalen over het wel of niet laten herstellen van de roest onder garantie.
Wat is jullie mening hierover:
1. Klopt de bewering van Volkswagen of heb ik wel degelijk recht op garantie?
2. Als de bewering van Volkswagen inderdaad terecht is hoe kan ik dit dan het beste herstellen? Een nieuwe achterklep of via bijv. een auto schade herstel bedrijf laten fixen?
Volkswagen
Polo 6R