Ik had ooit veel last van cilinderoverslag (zie: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cilinder-overslag.18245/post-316804). Na walnut blasting, nieuwe bobines, chiptune en nieuwe bougies met een elektrodenafstand van volgens mij 0,8 mm is het probleem verholpen.
Echter, soms merk ik (nu na ongeveer 2 jaar denk ik), dat hij heel soms moet nadenken bij gas geven. Voor de rest loopt de motor goed en de tune werkt ook nog goed.
Ik hoorde dat dit misschien met de bougies te maken kan hebben. Voor de laatste keer zijn deze denk ik 1,5 jaar geleden vervangen.
Mijn vraag was eigenlijk: gelet op de tune (140 pk, euro 98); wat is de beste of meest aan te raden bougie en welke elektrodenafstand als ik nu 0,8 mm heb.
Echter, soms merk ik (nu na ongeveer 2 jaar denk ik), dat hij heel soms moet nadenken bij gas geven. Voor de rest loopt de motor goed en de tune werkt ook nog goed.
Ik hoorde dat dit misschien met de bougies te maken kan hebben. Voor de laatste keer zijn deze denk ik 1,5 jaar geleden vervangen.
Mijn vraag was eigenlijk: gelet op de tune (140 pk, euro 98); wat is de beste of meest aan te raden bougie en welke elektrodenafstand als ik nu 0,8 mm heb.
Volkswagen
Polo 6C 2014