Welke Polo nemen?

Hoi allemaal,

Ik rijd al jaren in Volvo's. Dikke bakken zoals een 760 of een boot van een 240. Ik heb nooit echt dagelijks auto gereden omdat
ik altijd in het centrum van Rotterdam werkte en ik in een buitenwijk woon. Dan is het OV of een deelscooter gewoon het beste zeg maar.

Over een paar maanden ga ik aan een nieuwe baan beginnen. Zo'n 110km woon-werk per dag. Dat word iets teveel van het goede met een 760.

Nu is mijn oog gevallen op de VW Polo.

Alleen het aanbod is zo groot....

Ik zoek dus een dieseltje. Mijn oog is vooral gevallen op de 6C facelift model. Ik vind deze er net even wat beter uitzien.
Maar wat zijn nou echt de aanmerkelijke verschillen behalve het uiterlijk.
Heb een paar weken geleden wel een proefritje gemaakt in een 1.2 TDI BlueMotion uit 2012, maar dit was hem gewoon net niet. Vond het maar veel getril.

Zoals ik hierboven al schrijf, de 6C dus.
Dan kom ik dus op de 1.4 TDI uit. Is deze er ook in verschillende uitvoeringen? Ik heb ze volgens mij met en zonder BlueMotion gezien. Wat zijn hier de grote verschillen.

Het is de eerste keer dat ik een echt moderne auto ga kopen. Wil het wel graag in een keer goed doen en gewoon het best aansluitende model kopen.

Belangrijkste punten en vragen zijn.

-Welk model?
-Welke heeft dus ook het best realistisch verbruik

Ik hoop dat iemand me hier wat wijzer kan maken. Over de auto's opzich is natuurlijk zat te vinden. Maar een echte 1.2TDI vs 1.4TDI heb ik zo snel niet kunnen vinden :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Welkom! Leuk dat je oog is gevallen op een Polo.
Ik ben er ook niet helemaal in thuis maar wat ik weet is dat Bluemotion beter is voor het milieu.
Dit is wat ik mij heb laten vertellen en destijds zelfs informatie over heb gevonden:

Bluemotion vermindert het verbruik en de uitstoot van fijnstof en stikstofdioxiden.

De TDI motor is standaard in het bezit van filters die ook de uitstoot weer verminderen.
En daarnaast is de turbo motor zuiniger dan een auto zonder een turbo door de directe brandstofinjectie en turbo en compressortechnologie.

Dan heb je ook nog de mogelijkheid om een Polo met DSG (automaat die super snel overschakelt) te nemen.
Dit zal ook weer ten goede komen van het brandstofverbruik.

En dan heb je ook nog de optie voor een start- stopsysteem, deze schakelt die motor automatisch uit zodra hij stil staat.
Hier geloof ik persoonlijk niet enorm in dat dit veel brandstof zal gaan besparen.

Nou wat zal je dan uiteindelijk moeten kunnen gaan rijden op een tank?
Je ziet in de praktijk dat als mensen echt hun best doen om zuinig te rijden dat ze toch wel in de buurt komen van een 1l/30km met een 1.4 TDI.
Zelf heb ik een Polo 1.2 (zonder turbo) gehad en nu een 1.4 (zonder turbo). Ik merk wel echt een enorm verschil in comfort tijdens het rijden (komt door de extra cilinder waarschijnlijk).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en als ik volgens andere mensen fouten heb gemaakt in mijn reactie hoor ik graag wat ik aan moet passen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
De 1.4 tdi is er in verschillende varianten 75, 90 en 105 pk.
Wellicht rijden de 90 en 105pk minder "trillerig". Zal dan daar proefrit mee maken.
De 1.4 tdi is vanwege het hogere koppel ook zuiniger dan de 1.2 tdi.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Past het nieuwe type polo met een 1.6 TDI in je budget? Die motor vind ik fijner dan de 1.4 TDI van de 6C. We delen onze mening over de 1.2 TDI. Lekker laten staan :mrgreen:

Helaas niet :(. Het plan is nu zo'n 6-8k uit te trekken. 2-3 jaar in rijden en dan bijvoorbeeld inruilen op een wat nieuwere van 2-3 jaar oud.

Ik dacht dat 18 jaar en het ouderlijk huis uit een moeilijke leeftijd was maar midden 20 is nog een stuk lastiger (maar niet minder leuk!). Nieuwe auto, nieuw huis volgend jaar.. Het is wat!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
De 1.4 tdi is er in verschillende varianten 75, 90 en 105 pk.
Wellicht rijden de 90 en 105pk minder "trillerig". Zal dan daar proefrit mee maken.
De 1.4 tdi is vanwege het hogere koppel ook zuiniger dan de 1.2 tdi.


Kijk, dat is iets waar ik aan heb. Ik ga dat zeker doen, hopelijk deze week nog
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Welkom op het forum!
Aan informatie geen gebrek (zoals je al gemerkt hebt). Veel leesplezier en succes met het vinden van de perfecte Polo!
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Heb zelf de 6c facelift 1.4tdi uit 2016 en ben er zeer tevreden over. Kan dit model/type zeker aanraden. Dr 1.2tdi is toch wat onbetrouwbaar gebleken van wat ik lees/hoor.

1 op 30 ga je niet halen als je een beetje normaal auto rijdt, maar tot nu toe is hij heel betrouwbaar gebleken en trillen heb ik totaal geen last van, soms merk ik nieteens dat de motor aan staat (hoor hem natuurlijk wel). Hij gedraagt zich totaal niet als een 3 cilinder.
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!