Welke Polo nemen?

Hoi allemaal,

Ik rijd al jaren in Volvo's. Dikke bakken zoals een 760 of een boot van een 240. Ik heb nooit echt dagelijks auto gereden omdat
ik altijd in het centrum van Rotterdam werkte en ik in een buitenwijk woon. Dan is het OV of een deelscooter gewoon het beste zeg maar.

Over een paar maanden ga ik aan een nieuwe baan beginnen. Zo'n 110km woon-werk per dag. Dat word iets teveel van het goede met een 760.

Nu is mijn oog gevallen op de VW Polo.

Alleen het aanbod is zo groot....

Ik zoek dus een dieseltje. Mijn oog is vooral gevallen op de 6C facelift model. Ik vind deze er net even wat beter uitzien.
Maar wat zijn nou echt de aanmerkelijke verschillen behalve het uiterlijk.
Heb een paar weken geleden wel een proefritje gemaakt in een 1.2 TDI BlueMotion uit 2012, maar dit was hem gewoon net niet. Vond het maar veel getril.

Zoals ik hierboven al schrijf, de 6C dus.
Dan kom ik dus op de 1.4 TDI uit. Is deze er ook in verschillende uitvoeringen? Ik heb ze volgens mij met en zonder BlueMotion gezien. Wat zijn hier de grote verschillen.

Het is de eerste keer dat ik een echt moderne auto ga kopen. Wil het wel graag in een keer goed doen en gewoon het best aansluitende model kopen.

Belangrijkste punten en vragen zijn.

-Welk model?
-Welke heeft dus ook het best realistisch verbruik

Ik hoop dat iemand me hier wat wijzer kan maken. Over de auto's opzich is natuurlijk zat te vinden. Maar een echte 1.2TDI vs 1.4TDI heb ik zo snel niet kunnen vinden :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Welkom! Leuk dat je oog is gevallen op een Polo.
Ik ben er ook niet helemaal in thuis maar wat ik weet is dat Bluemotion beter is voor het milieu.
Dit is wat ik mij heb laten vertellen en destijds zelfs informatie over heb gevonden:

Bluemotion vermindert het verbruik en de uitstoot van fijnstof en stikstofdioxiden.

De TDI motor is standaard in het bezit van filters die ook de uitstoot weer verminderen.