Welke schroefset is beste om te verlagen?

Wolf94

Nieuw lid
Dag iedereen!

Ik wil mijn Polo V 6R verlagen maar weet niet goed welke schroefset de beste kwaliteit biedt en wat een "betrouwbare" prijs is voor hem te laten verlagen. Met betrouwbare prijs bedoel ik, hoe weet ik dat het geen naamaak is. Ik heb vandaag beetje info gezocht en in de ene garage bieden ze mij een verlaging met een 'ST' schroefset voor een prijs van 321 euro (montage en keuringspapieren inbegrepen) en de andere garage stellen voor om hem te verlagen met een 'AP' schroefset voor een prijs van 744 euro (ook montage en keuringspapieren). Omdat ik het bizar vind dat de 2 prijzen zo ver uiteen liggen wil ik jullie mening hierover. Wat is beter 'ST' of 'AP'? Waarom ik ook zo achterdochtig ben is omdat ik daarnet schroefsets van 'ST' opzocht en die kosten meer dan 500 euro op zich... Kan iemand mij aub helpen?

Dank bij voorbaat.

Wolf

H&R, Eibach, AP, ST, alles is wel goed spul.

Ik heb zelf op de 6N vroeger een setje AP gehad, beviel me goed.

321 euro is inderdaad goedkoop, het kan zijn dat de garage nog een setje op 'overstock' heeft liggen waar ze graag vanaf willen. Ik meen dat ik 9 jaar terug iets van 300 euro kwijt was.

Ik heb zelf een ap schroefset onder mijn polo zitten rijd goed. ST suspension klinkt nieuw maar hete voorheen weitec. AP en ST zijn allebei van KW dus kwaliteit zit met de beide setjes wel goed.

VW  Polo GTI 
AP schroefset onder de polo 9N, vaste AP sportkit verlaging onder mn golf MK4, schroefset is comfortabeler!
Heel tevreden over!

Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N 
Dank je iedereen voor de reacties! Ik ga morgen nog eens naar een andere garage voor info maar denk dak ik voor AP zal gaan aangezien jullie positieve reacties erover. En is het mogelijk om gewoon verlagingsveren van Eibach te steken onder mijn auto maar op mijn schroefset van VW die er nu op zit, of is dit onmogelijk?

Nu ben je me even kwijt...
Schroefset van vw? Eibach veren..?

Volkswagen  Golf MK4 AGR, Polo 9N 
KW is het hoofdbedrijf en ST Suspensions (vroegere Weitec)en AP Sportfahrwerke zijn dochterondernemingen.

Zo werken H&R en Billstein ook nauw samen...

Kwalitatief gezien is KW het beste (gebruik van materialen, onderzoek en ontwikkeling,...), maar AP moet daar helemaal niet voor onderdoen. Sommige kiezen expliciet voor AP omdat ze gebruik maken van aluminium vertstelringen en KW plastieke (gaan makkelijk kapot)...
Als je heel laag wilt gaan zou ik bv voor H&R (ultralow) gaan omdat deze kits maken die daarvoor bestemd zijn. Mijn AP staat nu op het laagste en ben er toch niet zo heel tevreden van... Schokdempers kunnen het gewoon niet aan. :-)

Wat ST Suspensions betreft is eigenlijk een goedkope variant... Ziet er wel interessant uit, vooral met de 3 types die ze aanbieden voor goede prijzen :-)

Is ST zo goedkoop dan ja? Want als het de vervanging is van weitec zou AP de goedkoopste moeten zijn en ST tussen KW en AP in..

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!