Welke velgenmaat voor een BM?

StevU2

Nieuw lid
Gegroet

Ik heb een Polo BM 1.6 90pk. Er staan stalen velgen onder met de maat 185/60/R15. Wanneer de volgende lente nadert, zou ik graag lichtmetalen velgen hebben. Daarvoor ben ik al naar de dealer geweest, maar die zei dat ik slechts één maat (R15) mag nemen omdat ik met een BM rijd. Persoonlijk vind ik R16- of R7-velgen er mooier onder staan, maar ik wil anderzijds geen risico's lopen bij controles...

Wie weet hier meer over?
Dank!

Ik heb echt nog nooit gehoord dat er iemand langs de kant wordt gezet of bij een controle gezeik krijgt om zijn/haar velgen. Ja als ze tever uitsteken, maar voor de rest wordt daar echt niet naar gekeken.

gewoon doen! Technisch gezien is de typegoedkeuring afgegeven bij 15 inch ja, maar er is volgens mij nog nooit iemand gewaarschuwd/beboet voor het rijden met te grote velgen door een agent

Doen... Bij een 1.6 is het al helemaal onzin dat de dealer gaat zeuren.
Ik rijdt zelf een 1.2 bm en heb laatst ook niks gehoord met de beurt;)
Dus gewoon doen;)

VW  6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!