Wie van jullie rijdt met dpf off

olopvw

Actief lid
Wie van jullie rijdt er met 1.2 tdi zonder roetfilter en wat is jullie rijervaring hiermee. Ook graag diene met + odb chiptuning, dpf en egr uit

Volkswagen  Polo 6R 
Meeste tuners etc willen dit niet meer doen op auto's waar dit niet op mag (Bouwjaar 2011 en later). Er gaan ook stengere APK regels komen en er komt een deeltjesteller op de markt waarmee de werking van het filter getest kan worden. Voorheen kwam je er wel mee weg, maar in de toekomst niet meer helaas. Of je laat hem voortaan zwart keuren ofzo. Als ik er mee weg had kunnen komen had ik hem allang onder mijn auto vandaan laten slopen wat heb ik een hekel aan dat ding zeg.

Polo  6c 
Gelukkig is deze nog van eind 2010. 1.2 tdi is euro 5 en vraag mij af welk label er na het leeghalen van roetfilter op komt en of het 15% extra belasting per maand is of kwartaal. Tegendruk van de roetfilter is nu veel te hoog. Met dit probleem is het rijden ook niet meer zuinig en verbruik vergelijkbaar met een 2.0 tdi en het tegendruk houdt denk ik ook veel vermogen tegen.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik rijd al paar jaar zonder DPF nooit echt problemen gehad. Je behoud gewoon euro5 alleen moet je wel na volgend jaar 15% extra betalen. Dat is nu nog niet. Maar ik heb mijne ook niet geregistreerd, dus dan betaal je gewoon normale wegenbelasting.

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 GTE 
Ik rijd al paar jaar zonder DPF nooit echt problemen gehad. Je behoud gewoon euro5 alleen moet je wel na volgend jaar 15% extra betalen. Dat is nu nog niet. Maar ik heb mijne ook niet geregistreerd, dus dan betaal je gewoon normale wegenbelasting.
Welk bouwjaar is jouwe?

Polo  6c 
Dit gaat helaas niet op... Als je auto boven een bepaald bouwjaar zit (2009/2010) moet je gewoon voldoen aan de gestelde eis van een DPF..
Omkeuren is, naar mijn mening, niet mogelijk

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
Dit gaat helaas niet op... Als je auto boven een bepaald bouwjaar zit (2009/2010) moet je gewoon voldoen aan de gestelde eis van een DPF..
Omkeuren is, naar mijn mening, niet mogelijk
Is wel mogelijk maar alleen onder bouwjaar 2011, daarboven heb je dikke vette pech. Eruit slopen kan altijd maar zijn weinigen die het willen doen en je kan er problemen mee krijgen, vroeg of laat

Polo  6c 
volgens mij geld dit enkel voor auto's die niet fabrieksaf met een DPF geleverd zijn. Anders moet ie aanwezig zijn (WOK melding, auto voldoet niet meer aan de eisen waarmee deze is toegelaten op de openbare weg)

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| 
volgens mij geld dit enkel voor auto's die niet fabrieksaf met een DPF geleverd zijn. Anders moet ie aanwezig zijn (WOK melding, auto voldoet niet meer aan de eisen waarmee deze is toegelaten op de openbare weg)
Ja maar onder de 2011 kan je hem laten omkeuren ook als hij af-fabriek er op zat, boven 2011 niet. Rare regels allemaal

Polo  6c 
De mijne is van bj 2010. Denk dat het beste is bij deze zuinige 1.2 tdi met dit km stand om het dpf gewoon te verwijderen ook omdat ik schonere duurdere diesel tank, dure motorolie en ook eigenlijk geen diesel vrachtwagen rij met of zonder roetfilter kwa persoonlijk milieu delict kwa roet uistoot. Tuurlijk moet ik wel binnenkort alleen maar zuinige krachtige benzine halen waar dat voor mij persoonlijk heel goed mogelijk is nu ik hier en daar toch nog afhankelijk ben van deze huidige, zuinige/ste diesel in zn soort toch ?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!