Wielnaven

Heyhey, de wielnaaf van een polo is 5x100. Golf is 5x112. Zijn deze gewoon om te persen of zijn lager diameters anders, of de splines anders? Of iets anders anders? Misschien zelfs gewoon omschroefbaar en dus plug 'n play?

Volkswagen  Polo 6R 
De wielnaaf van de polo en golf zijn 57,1mm als ik me niet vergis. De steekmaat van een polo is 5x100 en van de golf 4 idem. Vanaf de golf 5 is het 5x112. Tenzij je adapterringen gebruikt vermoed ik 5x112 velgen niet gaan passen. Het aanpassen van 5x112 velgen naar 5x100 lijkt me ook geen wenselijke situatie.

SEAT  FR 
Met adapters lever je in op rijgedrag omdat de lengte van je assen meer worden. Of dat een concessie is die je wilt maken en/of je dat stoort weet ik niet. Ik adviseer meestal om gewoon een setje velgen te pakken met de steekmaat van de auto waar je ze op wilt leggen.

SEAT  FR 
Precies vanwege dit stelde ik de vraag. Adapters dwingen je tot een hoge et waarde en vaak zijn velgen er niet in die maten, dus daarom. Als de binnendiameters van de lagers het zelfde zijn en de breedte en de splines en offset ook, dan zijn ze waarschijnlijk gewoon om te persen, die wielnaven.

Volkswagen  Polo 6R 
Klopt kan het me herinneren, maar al tijd niet gechecked. Had al wat gekeken bij autodoc en lijkt aan de voorkant redelijk te kunnen, maar achter niet. Bij 5x112 heb je achter volledige fuse stukken incl vaste wiel-as en bij 5x100 is deze wiel-as een los onderdeel. Maar... als je een passend lager weet te vinden die om de polo wiel-as gaat en in de 5x112 wielnaaf, dan zou het geheel werkend gemaakt kunnen worden, na kleine aanpassingen her en der.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!