Windgeruis aan bijrijderszijde bij blueGT

Afgelopen week een bezoek gebracht aan de garage. Er is bij mijn POLO duidelijk een windgeruis te horen aan de bijrijderszijde. Laats bij een snelheid van 80 km/h overstemde het lawaai zelfs de radio (normaal volume). Samen met de chef monteur een ritje gemaakt. Bij 40 km/h was het geruis al duidelijk waarneembaar. Dit had de chef monteur ook nog nooit meegemaakt. Voor aanstaande maandag staat een afspraak waarbij naar de oorzaak gezocht gaat worden en waarvan ik hoop dat de ze dan ook wordt weggenomen. Volgens de chef monteur heeft het geluid niets te maken met verkeerd afgestelde portieren. Zondag avond wordt er een vervangende auto bij mij afgeleverd en maandag avond wordt mijn eigen auto weer thuis afgezet. Super service van Van Mossel uit Weert. Wordt vervolgd.
 
Toevallig het raamrubber wat niet helemaal goed zit?
Houz74 had namelijk ook last van geruis en hij meldde dat dit iets was waar je naar kon kijken.
Anders even hem vragen wat hij heeft gedaan?
 
VW  6R  1.2TDI 
Toevallig het raamrubber wat niet helemaal goed zit?
Houz74 had namelijk ook last van geruis en hij meldde dat dit iets was waar je naar kon kijken.
Anders even hem vragen wat hij heeft gedaan?

Heeft men ook al naar gekeken, dit blijkt goed te zitten. Maar ja. maandag wordt er nadrukkelijk onderzoek uitgevoerd. Begreep van de chef monteur doen aftapen en dan weer een stuk rijden om te kijken of het geluid dan weg is. Thanks voor de tip, zal deze extra meegeven.
 
Toevallig het raamrubber wat niet helemaal goed zit?
Houz74 had namelijk ook last van geruis en hij meldde dat dit iets was waar je naar kon kijken.
Anders even hem vragen wat hij heeft gedaan?
Je hebt een goed geheugen. Mijn posting van ruim een half jaar geleden:
http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6...stoornissen-bluemotion-2012-a.html#post104319

Check even of je raamrubber overal goed aansluit aan de deur. Je ruit helemaal naar beneden en dan met je hoofd door de opening recht omhoog kijken. Dit natuurlijk terwijl je stil staat. Bij mijn auto zat het rubber niet goed en zag je er zo een hele slinger in zitten. Daardoor sluit een op het oog gesloten raam toch niet helemaal aan, wat windruis kan veroorzaken.
 
Heb ook wat windruis aan de bijrijderszijde met een polo BM.
Bij mij komt het van mijn voorruit aan de bijrijderszijde.
Garage heeft dit verholpen geven zij aan, ze zijn er de hele dag mee bezig geweest!

Uiteindelijk is het niet afgenomen, maar het is niet zo heel hinderlijk, met echt tegenwind op de snelweg vind ik het pas storend worden bij mij.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!