Te koop Winterbanden set met Polo velgen

Vraagprijs
€250
Hallo Polo rijders,

Vanwege het aanschaffen van een nieuwe Polo verkoop ik een set winterbanden van Goodyear met standaard velgen van een Polo uit 2012.

De winterbanden hebben altijd alleen in de winterperiode onder mijn oude Polo gezeten.

Bandenmaat is 185/60 R15

Ik heb een nieuwe Polo gekocht, met andere bandenmaten.

Meer info en foto's volgen snel!

Martin.

Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk 
Heey @Andries Polo6R @FritsP

De bandenmaten van mijn nieuwe Polo is 195/55 R16

Maar ik ga voor de zekerheid wel aan VW vragen of de maat 185/60 R15 er onder mag inderdaad.

Ja de banden zijn zeker nog erg goed. Gaan jarennnnn mee als je er alleen in de winterperiode mee rijd en daarna binnen opstalt.

Gewoon even testen, navigatie erbij, vaste snelheid bijvoorbeeld 100 kmh en dan de snelheidsmeter vergelijken met de snelheid die het navigatieapparaat aangeeft.

De navigatiesnelheid is de juiste snelheid (gps) en je ziet gelijk het verschil met de snelheidsmeter van de auto en daar kan je dan rekening mee houden.
Wel over meerdere kilometers testen en niet na 200 meter al ermee stoppen.

Ik wacht het antwoord van "onze experts" eens even af.
Ik denk dat ik toch gewoon de nieuwe winterbanden laat monteren met de maat die de fabrikant voorschrijft, zelfde maat als de zomerbanden. Tevens rijdt deze maat wel een stuk lekkerder 195/55 R16 dan 185/60 R15, althans dat idee heb ik.

En morgen staat de afspraak bij de garage, banden zijn ook al betaald. Uiteraard heb ik 14 dagen bedenkingstijd. Nog maar weinig tijd om de "oude" winterbanden te monteren en te testen.

Ondertussen dit gevonden van ANWB:

Ik denk dat ik toch gewoon de nieuwe winterbanden laat monteren met de maat die de fabrikant voorschrijft, zelfde maat als de zomerbanden. Tevens rijdt deze maat wel een stuk lekkerder 195/55 R16 dan 185/60 R15, althans dat idee heb ik.

En morgen staat de afspraak bij de garage, banden zijn ook al betaald. Uiteraard heb ik 14 dagen bedenkingstijd. Nog maar weinig tijd om de "oude" winterbanden te monteren en te testen.
Ik kan in niemand zijn portemonnee kijken, maar ik zou ook hetzelfde doen en de oude dan verkopen en zeker als de nieuwe al betaald zijn.
En het verhaal van de ANWB bevestigd mijn gedachte.

Ik kan in niemand zijn portemonnee kijken, maar ik zou ook hetzelfde doen en de oude dan verkopen en zeker als de nieuwe al betaald zijn.
En het verhaal van de ANWB bevestigd mijn gedachte.
Naja de Polo heeft al heeeel veel geld gekost natuurlijk. Maar idd, ik heb zo zitten denken, als ik deze banden makkelijk kan verkopen, heb ik misschien de helft al weer terug voor de nieuwe winterbanden.

Nu wel hopen dat ik ze makkelijk zal verkopen via hier/marktplaats.

Moet er nog foto's van maken.

En voor mijn gevoel! Dat ik weet dat de originele maten onder m'n auto liggen.

Ja mij nu ook van de ANWB. Zij hebben zoveel kennis!

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!