Zelf onderhouds beurtje doen?

Beste mensen,

Vandaag eens de pollenfilter eruit getrokken en daar kwamen meer bladeren uit als filter ;) en filter wat eruit kwam is zwart ;) ik wil daarom de Polo even een onderhoud beurtje geven en wil dit graag zelf doen om en kosten te dekken en om niet mijn auto te hoeven missen ;) Ik heb dit wel al regelmatig zelf gedaan aan auto's alleen de VW is een geheel nieuw merk voor mij vandaar even wat vraagjes en advies van jullie kant: Gaat om een Polo 1.4 16v uit 2005.

1. Ik wil vervangen: pollenfilter, luchtfilter, bougies, olie + filter, benzinefilter. en verder gewoon wat dingen reinigen zoals het gashuis etc. Is dit voldoende of zijn er nog dingen waarvan jullei zeggen neem dit ook beslist even mee?

2. Welke olie kan ik het beste nemen? Ik gebruikte zelf altijd heel vaak Castrol.

3. Koelvloeistof hoeft neem ik aan niet vervangen te worden? deze is prima van kleur en mooi op pijl.

4. Remvloeistof moet dat vervangen worden? zo ja waar tap ik deze het beste af en hoe vul en ontlucht ik deze weer het beste?

5. Vloeistof van stuurbekrachtiging? Ik zie hem nergens?

6. Ik zie ongeveer bij de rechter koplamp ongeveer voor het accuhuis helemaal onderaan ook een groene dop zitten met een pijler erop en vloeistof? welke vloeistof is dit?

Zijn er verder nog belangrijke dingen die jullie altijd doen bij een beurtje?
 
Ik heb zo geen idee wat er aan een benzine motor allemaal moet gebeuren, maar volgens mij ben je redelijk op weg.

Rem vloeistof gaat geloof ik naar kilometers of naar leeftijd. Zou een sticker onder de motorkap van moeten zitten.
Olie, VW longlife spec 5W40 wordt vaak aangeraden.
Filters
Koplampen even weer richten
Koelvloeistof durf ik niet te zeggen
Je stuurbekrachtinging is toch electrisch? Je kunt een keer verse elektronen erin stoppen ;)

Staat er in je boekje niet (ongeveer) wat er gebeuren moet?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!