Zonder sleutel in contact, gaat contact aan wanneer ik de linker hendel naar mij toe haal (seinen)

LeondeLigt

Premium lid
Goedemiddag allemaal,
Volgens mij heb ik mij al een keertje voorgesteld. Dus dat ga ik hier nu niet nog een keer doen.
Wat ik wel wil delen is een probleempje met mijn Polo 6R.
Als ik mijn lichtschakelaar op stand 0 zet en ik trek de linker hendel naar mij toe, dus eigenlijk seinen, dan gaat het contact aan ZONDER dat de sleutel in het contact zit. Als ik de Bi-xenon koplampen loskoppel gaat het contact niet aan wanneer ik ga seinen. En als ik uit de auto stap krijg ik soms een behoorlijke klap stroom, de ene keer veel minder dan de andere keer. En als ik zonder schoenen uit de auto stap heb ik er ook geen last van.
Wie kan mij helpen?

Leon de Ligt

Volkswagen  Polo 6r 
Je kan per koplamp loskoppelen om te kijken welke het doet.

Kan zijn dat er bijvoorbeeld een massa probleem is en de stroom een alternatieve route zoekt.

Ik weet nog van vroeger dat als je in het achterlicht een lamp met zowel licht als remlicht had en je daar een lamp met enkele aansluiting in doet en dan remde, gingen je stadslichten branden.

Beetje dat idee.

Kan zijn dat er bijvoorbeeld een massa probleem is en de stroom een alternatieve route zoekt.

Ik weet nog van vroeger dat als je in het achterlicht een lamp met zowel licht als remlicht had en je daar een lamp met enkele aansluiting in doet en dan remde, gingen je stadslichten branden.

Beetje dat idee.
Bedankt voor de antwoorden!
Allebei de zekeringen van het grootlicht vlogen er vandaag uit toen ik weer wilde seinen zonder sleutel in contact en lichtschakelaar op 0. En de schokken blijven harder dan normaal helaas :).
Dus ik zou gewoon even de massa moeten controleren? En de lichtschakelaar?

Volkswagen  Polo 6r 

Beetje dat idee.
Ohja, ik heb allebei de koplampen losgekoppeld en allebei geven ze hetzelfde probleem helaas.

Volkswagen  Polo 6r 
Dat betekent niet dat ze niet het probleem zijn
Nee dat dacht ik ook. Mijn Bi-xenon koplampen zijn wel origineel volkswagen maar mijn auto heeft ze origineel niet. Toen ben ik volgens mij naar jou toe gegaan om ze te coderen als ik het goed heb. Zou er iets fout kunnen zitten in het coderen? Ik heb trouwens wel even mijn auto uitgelezen en krijg deze fout code. Die heb ik overigens al een hele tijd.

Bijlagen

• Screenshot_20250308_104251_Android Auto.jpg
    Screenshot_20250308_104251_Android Auto.jpg
    168.9 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo 6r 
van een foute codering krijg je geen schokken op hoog voltage. ik denk dan eerder aan een xenon ballast of iets die vervelend loopt te doen. maar ik vind het ook moeilijk te begrijpen probleem.
Oke, dus dan zouden de modules stuk zijn? Ik vind het ook een moeilijk probleem, en natuurlijk heeft niemand anders dit nog gehad en dus zeer onbekend probleem.

Volkswagen  Polo 6r 
Ik ben ook maar aan het gokken, maar dat zou het kunnen zijn. Net als een boel andere dingen.
Ik heb net een heel stuk met de auto gereden. Het airbag lampje ging aan en heb hem toen even uitgelezen. Er kwamen ook ineens andere foutmeldingen tevoorschijn op een wonderbaarlijke manier. Zou er soms kortsluiting zijn ergens? Ik word een beetje moe van deze auto nu.

Volkswagen  Polo 6r 
Kortsluiting is wel de meest voor de handliggende boosdoener, maar of dit een massa is die ontbreekt of 2 draden die met elkaar in contact komen, is de vraag. Ik zou em of bij de dealer neerzetten, of bijvoorbeeld bij 1 van onze in huis zijnde technici.
Ja dat is dus de vraag. Ik ga kijken hoe en wat. Ik zat ook nog even te denken aan dat de accu misschien in slechte staat is. Hij start wel gewoon goed.
Ohja en het piep geluid als je de lichtschakelaar op dimlicht of stadslicht heb staat terwijl de sleutel uit het contact is hoor ik ook niet meer. De knipperlicht geluiden hoor ik nog wel.

Volkswagen  Polo 6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!