Zwakke punten van de 9N/9N3

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Beste forummers,

aangezien we eigenlijk allemaal wel willen weten wat de zwake punten zijn van onze 9N/9N3 heb ik maar besloten hier een apart topic aan te maken. Mocht jij hier nog een aanvullig hebben stuur me een PM of plaats een reactie en ik zal deze toevoegen.

1.2 6V
- Rammelen van de distributieketting (opgerekte ketting of versleten/kapotte kettingspanners)
- Verlies van compressie door het verbranden van de kleppen (uit zich in slecht stationair lopen, soms brandend uitlaatgaslampje, slecht aanslaan met name bij warme motor, verlies van vermogen)
- Versnellingsbak 5e versnelling wil nog wel eens van de as aflopen
- Versleten koppelingen / drukgroepen (sneller dan gebruikelijk)

1.2 12V
- Kapotte bobines
- Rammelen van de distributieketting (opgerekte ketting of versleten/kapotte kettingspanners)

1.4 16V
- Kapotte bobines
- Lekkende waterpomp
- Kantellende zuigers (i.c.m. plakkende zuigerveren) vaak door gebruik van goedkope verkeerde slechte olie of te lang doorrijden met oude olie.

1.6 16V
- Software update nodig motorcomputer i.v.m. moeilijk starten en hoog benzine verbruik

Algemeen
- Uitlaat in zijn geheel erg roestgevoelig, bij auto's van een jaar al volop roest aanwezig voor de levensduur niet bevordelijk.
- Kapotte homokineten
- Ongelijkmatige slijtage van de remmen door roestvorming op de remklauw- blokhouders.
- Vastzittende ruitenwissermechanismes door gebruik van verkeerd vet waardoor de asjes gaan vastzitten in het mechanisme.
- Kapotte regelkleppen van de Climatic en Climatronic (ook verkeerd vet waardoor de contacten hun spanning verliezen)
- Kapotte deursloten
- Roestvorming op de deur net onder de spiegels (te dunne lak)
- Klapperende voorwielophaning (draagarm rubbers vervangen voor die van de Audi A2)
- Vastzittende remklauwen achter, handremmechanisme.
- Trommelremmen achter gaan snel vastzitten (vliegroest) stelmechanisme handrem werkt niet ideaal
- Schokbrekers bij sommige auto's af fabriek al erg snel lek of slechte werking.
- Bij deurcontacten snel kans op roestvorming/oxidatie van de stekkers waardoor de electrische bediening van alles wat in de betreffende deur zit niet meer werkt (vooraf stekkers losmaken en behandelen daarna zorgen dat de rubber sleeve goed op zijn plek zit) en niet met hoge druk op de A-stijl of B-stijl spuiten anders nog meer kans op dit probleem.


Dit topic is mede mogelijk danzij: ChrisPoloParts
 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
Bij mij rammelde het middenconsole van het dashboard (aan de bovenkant waar het vakje of klepje zit) Ik heb schuim van 3-5 mmop de rol gekocht waar ze ramen mee isoleren. Deze schuim heb ik met een kleine schroevendraaier in de plooien geduwd. Rammellen is verholpen.
 
Volgens mijn garagehouder is het een bekend zwak punt. Als je bijv. TDI club forum erop nazoekt vind je ook erg vaak turbo problemen.

En ja, na chippen kan het best zijn dat alles net even wat harder slijt. Ligt aan de chipper en het doel van het chippen.
 
Ik had een 9N 1.9 SDI en ook wel een paar rammelgeluiden die eerder kwamen door te verlagen maar eens je weet van waar ze komen kan je dat makkelijk oplossen met schuim. Rond de toerenteller had ik dat ook, best goed volproppen met schuim en je bent er vanaf. Voor de rest vond ik deze polo super en reed super. Sommigen klagen dat een SDI niet snel optrekt maar daar ben ik niet mee akkoord. Problemen heb ik niet echt gehad naast de digitale regelapparaat van de airco (dure grap).

Als je een TDI hebt dan weet je dat je Turbo naar de vaantjes kan gaan. Geef mij liever geen Turbo.

Chippen van uw motor = problemen vragen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!