Zwetend motorblok + olielampje brand bij opstarten

Heyhey!

Ik ben in het kader van de polo APK klaar maken haar een volledige beurt aan het geven, waar ik erachter kwam dat de onderkant van mijn blok zweet… Nu zit er geen bodemplaat onder de auto dus zou dat misschien iets met elkaar te maken kunnen hebben, maar internet zegt dat dat ook de oorzaak kan zijn van een lekke koppakking of dat alles weer opnieuw goed aangedraaid moet worden.
Ook merk ik tijdens het starten van de auto dat het olielampje een paar seconden blijft knipperen en dat mijn olielampje gaat branden als ik een tijdje hard heb gereden (terwijl ik nog genoeg olie erin heb). Ik hoop dat dit gewoon een defecte sensor is, maar een kennis heeft me verteld dat dit ook met de oliepomp te maken kan hebben, omdat het lampje niet alleen blijft branden tijdens het opstarten maar ook aangaat als ik een tijd snel heb gereden.

Mijn vraag is, hebben jullie wat tips voor mij om vast te stellen waarom mijn motorblok zweet, wat de oorzaak kan zijn van het aangaan van het olielampje en of jullie weten hoe ik dit kan fixen?
(foto’s zijn gemaakt voor het rijden)

Alvast bedanktIMG_0128.pngIMG_0129.png

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9n 
Dit kan de krukaskeerring, carterpan of misschien een keerring van de aandrijfassen zijn.
Al denk ik eerder dat het motorolie is als bakolie.
Aan de voorkant van het blok kan het van het oliefilterhuis komen, de distributiedeksel, krukaskeerring of ook de carterpan als het niet hoger op het blok ook zit. De voorkant van het blok kan ook vies worden als er olie gemorst wordt bij het filter tijdens een beurt. Ik zou alles eerst goed schoonmaken en om zo te kunnen zien waar het na verloop van tijd precies vandaan komt

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!