Chiptunen

Hallo allemaal, ik heb net een polo aw 1.0tsi 95pk gekocht. Vindt het vermogen onderin wat weinig t.o.v van mijn vorige auto Seat ibiza 105 pk.
Moet nu steeds versnelling lager als dat ik gewent was. Als ik mijn polo laat Chiptunen krijg ik dan ook meer vermogen en koppel onderin, tussen 1500 en 2000 toeren. En waar zou ik dat tunen het beste kunnen doen omgeving Groningen.
 
Volkswagen  Polo aw  1.0 tsi 95 pk 
Ja, dat krijg je dan zeker. Min of meer in de buurt is VVT tuning in Marum. Of JB autoservive in Dieverbrug (gebruiken software van JD).
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De standaard 1.0 TSI is een geknepen blokje. Dus koppel is al best redelijk, maar dan blijft het vermogen hangen (lees: wordt afgeknepen). Stock piekt hij al vanaf 3500 toeren. Met tuning win je wel iets aan koppel, maar juist bij middel en hogere toeren boek je de meeste winst. Vermogen piekt dan bij 5.000 toeren. Zie grafiek van mijn Polo. Uiteraard merk je die 40+ extra newtonmetertjes bij lage toeren natuurlijk wel. Dan hoeft de DSG net niet even terug te schakelen ipv net wel. Is merkbaar meer comfort.

tuning-polo-oud-vs-nieuw-768x652.png


Tuning is sowieso aan te raden. Je bent gewoon veel vlotter. Voor meer info zie https://driveaholic.nl/duurtest-volkwagen-polo-chiptuning/
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT en Rosinfield
Heb ook de tuning laten uitvoeren bij VVT tuning in Marum, maar vind toch de koppel wat laat, bij 2500 toeren verneem ik het pas, dus ben heel benieuwd als jij het laat doen of dat beter is.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Heb ook de tuning laten uitvoeren bij VVT tuning in Marum, maar vind toch de koppel wat laat, bij 2500 toeren verneem ik het pas, dus ben heel benieuwd als jij het laat doen of dat beter is.
Dat zou bv FRL_AW je ook nu al kunnen vertellen. Als je de grafiek hierboven gepost door @sitechris bekijkt, zie je dat het feestje duidelijk al eerder begint
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
Dat zou bv FRL_AW je ook nu al kunnen vertellen. Als je de grafiek hierboven gepost door @sitechris bekijkt, zie je dat het feestje duidelijk al eerder begint
Ja klopt heb hun al een mailtje gestuurd, maar hun zeggen dat dat zo hoort omdat het een kleine motor is, als ik b.v. in versnelling 5 ga heeft hij helemaal geen trekkracht omdat hij beneden 2000 toeren zit, daarvoor geef je toch geen 350euro uit? lijkt mij toch niet goed. citaat mail van hun..
het maximale vermogen kunnen we niet te laag in laten komen aangezien het een kleine motor is met een kleine turbo en koppeling.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Jawel, maar het is dus niet zo dat er pas bij 2500 rpm verschil optreedt; al ligt daar wel het max koppel (zie de grafiek)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
Ja klopt heb hun al een mailtje gestuurd, maar hun zeggen dat dat zo hoort omdat het een kleine motor is, als ik b.v. in versnelling 5 ga heeft hij helemaal geen trekkracht omdat hij beneden 2000 toeren zit, daarvoor geef je toch geen 350euro uit? lijkt mij toch niet goed. citaat mail van hun..
het maximale vermogen kunnen we niet te laag in laten komen aangezien het een kleine motor is met een kleine turbo en koppeling.

In versnelling 5 is ook een nogal rekbaar begrip... als je 70 rijdt in 5 dan draait je motor bijna stationair, dan duurt het even voor die oppakt. Je kunt ook 130 rijden in z'n 5, je motor zal dan iets van 2500/2700 toeren maken.. Als je dan op het gas gaat, gaat ie er veel harder vandoor dan zonder tuning. Zoals op de grafiek te zien is, komt het voordeel pas vanaf 2000 toeren... De lijnen (zowel koppel als vermogen) liggen tot dan bijna over elkaar heen.

Let op; bovenstaande getallen zijn even ter voorbeeld vanaf mijn 1.2 TDI, de exacte verhoudingen van de 1.0 TSI ken ik niet, maar ik weet wel dat ze (ook) vrij laag in toeren draaien.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
In versnelling 5 is ook een nogal rekbaar begrip... als je 70 rijdt in 5 dan draait je motor bijna stationair, dan duurt het even voor die oppakt. Je kunt ook 130 rijden in z'n 5, je motor zal dan iets van 2500/2700 toeren maken.. Als je dan op het gas gaat, gaat ie er veel harder vandoor dan zonder tuning. Zoals op de grafiek te zien is, komt het voordeel pas vanaf 2000 toeren... De lijnen (zowel koppel als vermogen) liggen tot dan bijna over elkaar heen.

Let op; bovenstaande getallen zijn even ter voorbeeld vanaf mijn 1.2 TDI, de exacte verhoudingen van de 1.0 TSI ken ik niet, maar ik weet wel dat ze (ook) vrij laag in toeren draaien.
Oké dank je wel voor je uitleg duidelijk.
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Kwestie van tijd, denk ik. Dat leert de ervaring. Duurde ook een tijd voordat mijn type ECU te kraken was
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
In plaats van een nieuw topic te openen reageer ik hier maar. Ik wil mijn VW wel upgraden naar 100 pk. Kan ik dat zelf doen met VCDS lite of moet ik naar een erkend bedrijf? Zo ja, wie raden jullie aan in Friesland?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!