Een tijdje terug bracht ik de Polo voor een beurt naar "mijn mannetje" die als monteur bij de VW dealer werkt. Hij vertelde me dat de ketting aan vervanging toe was. Ik stuurde vervolgens een mail naar deze officiële VW dealer, met daarin de opmerkingen dat door een monteur van deze dealer was geconstateerd dat de ketting vervangen diende te worden, dat inmiddels alom bekend is dat de ketting van deze motoren van mindere kwaliteit is en dat hierom een coulanceregeling van toepassing zou zijn. Mijn vraag was natuurlijk of ik voor die coulanceregeling in aanmerking kwam... Het nietszeggend antwoord kreeg ik in bovenstaande mail...
Er volgde meer mailverkeer, maar de strekking van de antwoorden bleef hetzelfde. Omdat het een gebed zonder eind begon te worden, heb ik de handdoek maar in de ring gegooid en de ketting door mijn monteur laten vervangen.
Weet je wat ik triest vind? VW heeft in 2020 weer de meeste auto's verkocht en veel klanten rijden een VW, omdat het een VW is! Kom dan, zeker omdat die ketting een gebleken inferieur product is, je klanten gewoon tegemoet, zonder je eerst in allerlei bochten te wringen om er onderuit te komen!