Na weer een lange radiostilte, dikke lagen stof op het topic *kuch* en kilometers verder met de polo. Hebben we weer het één en ander te vertellen.
Ik ben na het verhaal van het groot licht spook vergeten te vertellen, dat ik bij de vrienden van
VAStechnics in Zeist nog een afspraak had gemaakt om te kijken naar het alarm systeem. Zij hadden bij het uitlezen van de polo een storing in het alarmsysteem gezien. Aan de hand van de storingscode gaven zij aan dat mogelijk de sirene defect zou zijn of een kabelbreuk. Ze hadden toen geen tijd, dus een vervolg afspraak gemaakt.
In de tussentijd besloten om dan ook het interieur deactivatie knopje erbij te laten monteren. Uiteindelijk weer een bezoekje gebracht aan VAS. Gezien de montage plek was het vermoeden dat de alarmsirene defect was, maar uit eindelijk bleek het toch een kabelbreuk te zijn. Kabels vernieuwd en het deactivatie knopje ingebouwd en alles was weer 100%. Wel lekker aangezien ik recent verhuisd ben naar een hele mooie nieuwbouwwijk en waarvan de naastgelegen wijk aardig in trek is bij de dievengilde. Dus een 100% werkend klasse 3 alarmsysteem is dan zeker geen overbodige luxe. Nu alleen nog even mijn cameradeurbel installeren hehe.
Inmiddels tikte mijn trouwe vierwieler de 200dkm aan en wist ik dat de distributieriem er aan zat te komen. Ook was die weer toe aan een grote beurt en vond ik de koppeling al een langere tijd niet fris meer aanvoelen. Alles bij mekaar aardige kosten, maar dat is die nog dubbel en dwars waard. Dit alles hoefde pas te gebeuren bij 210dkm +, dus ik had nog wel even. Aangezien ik door de Corona niet zoveel km’s meer maakte en de auto kon missen besloten om vorige week bij de auto weg te brengen en om hem vervolgens de dag erna alweer op te halen. De distributieriem, koppeling + dubbelmassa vliegwiel zijn vervangen en heeft de auto heeft een grote beurt gehad.
Nog wel een moment van twijfel gehad om Sachs high performance koppeling erin te laten plaatsen. Dit omdat ik de plannen had om een keer een GTD turbo te swappen. Maar ik heb inmiddels een nieuwbouw woning betrokken en dan smelten dat soort plannen als sneeuw voor de zon haha.
Wellicht ooit als het DPF filter vervangen dient te worden en ik deze dan hoogstwaarschijnlijk vervang voor een downpipe. Dan is dat top i.c.m. een GTD turbo. Maarja de turbo ligt te verstoffen en mag voor een mooie prijs weg. Voordat het filter vervangen dient te worden. Heb ik nog ongeveer 100dkm / +- 4 jaar te gaan. Ben benieuwd of de polo dan nog in mijn bezit is hehe.
Ik heb op het begin al redelijk wat dingen gemodificeerd aan de polo en het meeste grote er al
wel aan gedaan. In de toekomst zal het dus redelijk rustig blijven en zullen de eventuele mods klein blijven. Maar vandaag toch nog wel weer een super toffe mod gemonteerd. Namelijk dynamische LED knipperlicht in de zijspiegels. Het resultaat en het product kan je vinden via onderstaande link
thanks man, ik ga er is naar kijken en ik denk ook wel bestellen. Maakt het foamen nog leuker Big Grin https://www.lastvan.com/gloria-ventiel-compressoraansluiting.html?gclid=CjwKCAjwsan5BRAOEiwALzomXyvzCdsV1lkA35FAPWdAc2IY74ssmAjneLK57v-AFmn2Sp86liWlwhoCCE0QAvD_BwE Die heb je nog nodig voor...
www.mypolo.nl
Bedankt voor het lezen en dat was hem weer!