Hoi,
Zoals beloofd zou ik een nieuw topic openen waarin ik de vervanger van de VW Golf variant aan jullie wil voor stellen.
Heel erg lang heb ik de Golf niet gehad. In de 1.5 jaar tijd dat ik hem in mijn bezit heb gehad heb ik er maar 6500 km op de teller gezet. Voor een diesel veels te weinig en met het thuiswerken zag het er naar uit dat het er ook niet veel meer zou gaan worden. Nu veel klanten het geen probleem meer vinden om de meeste tijd vanuit huis te werken besloot ik de Golf maar weer de deur uit te doen.
Zoals velen wel bekend begon de zoektocht naar een vervanger. Avonden achter de pc, internet afstruinend, vergelijken, afwegingen maken en ga zo maar door.
Al snel was ik eruit dat het toch wel weer een Audi moest worden. OOk al heb ik nog gekeken naar een Skoda Octavia en Seat Leon, ik bleef bij Audi terug komen en dan met name bij de A3.
Omdat ik in het verleden al een A3 sedan en een A3 cabrio heb gehad was het de bedoeling om voor een Sporback te gaan.
Helaas kon ik niks vinden wat voldeed aan mijn wensen. Nog heel even gedacht om naast de TTS een S3 aan te schaffen maar een tweede benzineverslindend monster was geen slimme keuze.
Na weer een avond internet afstruinen viel mijn oog op een 2.0TFSi A3 Sportback in daytone grijs. Mooie nette wagen en had bijna alle opties die ik erop wilde hebben.
Het enthousiasme van de verkoper, een koelkast straalde meer warmte uit, en dat wij mijlenver uit elkaar zaten kwa inruil deed mij afhaken. Jammer, next!
Als je eenmaal je zinnen ergens op hebt gezet is er geen stoppen meer aan, in ieder geval bij mij dan. De jacht naar een A3 ging verder.
Ondertussen waren de letters A en 3 aardig aan het vervagen op mijn laptop tot ik bij Vallei auto groep terecht kwam. Daar stond een (facelift model) witte A3 1.5 TFSI Advance Sport / S-line sedan met pano-dakje, parkeersensoren V&A, automatisch inparkeren, digitaal dashboard , en nog wat meer opties in de showroom.
Na wat heen en weer mailen en bellen kwam hij met een goede inruilprijs waar ik tevreden mee was. Snel een afspraak gemaakt om de A3 te komen bekijken en een proefrit mee te maken. Aangezien ik al 2 keer een A3 heb gehad , type 8V, voelde het als een soort van thuiskomen. Uitleg van de verkoper was dan ook niet nodig en ik reed met een big smile de showroom uit richting de ring van Ede. Na een kleine 45 min weer richting de dealer. Nogmaals een paar keer om de auto heen gelopen samen met de verkoper en aangegeven dat er een paar kleine dingen aandacht verdiende voordat hij werd afgeleverd. Deze hebben ze ook keurig verholpen.
Auto heeft net 30k gelopen wat neerkomt op een kleine 10K per jaar.
Nadat we deal hadden gesloten kon ik nog twee weken gaan wachten op de aflevering.
Dat gaf me mooi de gelegenheid om te gaan shoppen voor wat andere goodies voor de A3.
Snel werd er contact gelegd met Mark (Lowerig tuning) voor een KW V1 schroefsetje om mij af te helpen van mijn hoogtevrees. De vraag was nu wat voor velgen zou ik onder de A3 gooien? Ik heb de S8 set nog liggen die ik op mijn "oude" A3 sedan had zitten. Maar ook de BBS RX-R set lag er nog.... keuzes keuzes Ik besloot toch maar te gaan voor een set OZ Superturismo Dakar in het grey mat, maat 8.5*20inch.
Bestellingen waren geplaats en het wachten kon beginnen.
Tussendoor nog snel een setje Alu-pedalen besteld en deze door de dealer laten plaatsen voordat hij de A3 ging afleveren.
Eindelijk was het zover een kon ik de A3 ophalen.
Auto was "showroom" schoon, ik was hem bij thuiskomst zelf nog een keer helemaal overnieuw, ging ik helemaal blij naar huis met mijn nieuwe aanwinst.
De standaard look was niet verkeerd maar voor mijn gevoel helde de auto veels te veel in de bochten en met remmen dook de neus wel heel erg naar beneden.
Wetende dat dit verholpen zou worden met een schroefset kon ik mijn hoogtevrees onder controle houden.
Gelukkig had ik al een datum staan om te gaan verlagen en waren de OZ velgen ook ruim op tijd binnen.
Vroeg in de ochtend naar Mark om de schroefset en velgen te laten monteren.
De bekende vraag "hoe laag wil je hem hebben" was eigenlijk overbodig. Hij stond gelijk op de perfecte hoogte, niks meer aan doen zei ik.
Tja, samen net de OZ weer een totaal andere look dan wat ik eerst had op mijn "oude" A3 sedan en cabrio.
Ben er heel erg blij mee maar dat mag wel duidelijk zijn.
Een auto is natuurlijk nooit af en zijn er altijd wat wat dingen die je mist en er op wilt hebben.
Zo heb ik twee weken geleden de originele achteruit rijcamera laten plaatsen en kon ik een stuur met flippers op de kop tikken. Laatste gaan we as vrijdag inbouwen en ook de spiegelkappen vervangen voor zwarte exemplaren.
Die vrijdag erop ga ik samen met mijn neef, hij heeft een Up GTI, een bezoek brengen aan JD om beide auto's wat meer koppel en pk-tjes te geven. Het is geen pk monster als de TTS Roadster (400+ pk) maar wat extra punch kan hij wel gebruiken. Als het goed is komen we voor de A3 dan op z'n 190-200 pk uit en de Up GTI zal naar de 145-155 pk gaan.
Mocht je het nou leuk vinden om mij te volgen, check dan mijn instagram "Drive2enjoy" voor meer foto's van de A3 en TTS.
Nog ff een uit de oude doos. Mijn ex-A3 sedan 2.0 TDI.
Zoals beloofd zou ik een nieuw topic openen waarin ik de vervanger van de VW Golf variant aan jullie wil voor stellen.
Heel erg lang heb ik de Golf niet gehad. In de 1.5 jaar tijd dat ik hem in mijn bezit heb gehad heb ik er maar 6500 km op de teller gezet. Voor een diesel veels te weinig en met het thuiswerken zag het er naar uit dat het er ook niet veel meer zou gaan worden. Nu veel klanten het geen probleem meer vinden om de meeste tijd vanuit huis te werken besloot ik de Golf maar weer de deur uit te doen.
Zoals velen wel bekend begon de zoektocht naar een vervanger. Avonden achter de pc, internet afstruinend, vergelijken, afwegingen maken en ga zo maar door.
Al snel was ik eruit dat het toch wel weer een Audi moest worden. OOk al heb ik nog gekeken naar een Skoda Octavia en Seat Leon, ik bleef bij Audi terug komen en dan met name bij de A3.
Omdat ik in het verleden al een A3 sedan en een A3 cabrio heb gehad was het de bedoeling om voor een Sporback te gaan.
Helaas kon ik niks vinden wat voldeed aan mijn wensen. Nog heel even gedacht om naast de TTS een S3 aan te schaffen maar een tweede benzineverslindend monster was geen slimme keuze.
Na weer een avond internet afstruinen viel mijn oog op een 2.0TFSi A3 Sportback in daytone grijs. Mooie nette wagen en had bijna alle opties die ik erop wilde hebben.
Het enthousiasme van de verkoper, een koelkast straalde meer warmte uit, en dat wij mijlenver uit elkaar zaten kwa inruil deed mij afhaken. Jammer, next!
Als je eenmaal je zinnen ergens op hebt gezet is er geen stoppen meer aan, in ieder geval bij mij dan. De jacht naar een A3 ging verder.
Ondertussen waren de letters A en 3 aardig aan het vervagen op mijn laptop tot ik bij Vallei auto groep terecht kwam. Daar stond een (facelift model) witte A3 1.5 TFSI Advance Sport / S-line sedan met pano-dakje, parkeersensoren V&A, automatisch inparkeren, digitaal dashboard , en nog wat meer opties in de showroom.
Na wat heen en weer mailen en bellen kwam hij met een goede inruilprijs waar ik tevreden mee was. Snel een afspraak gemaakt om de A3 te komen bekijken en een proefrit mee te maken. Aangezien ik al 2 keer een A3 heb gehad , type 8V, voelde het als een soort van thuiskomen. Uitleg van de verkoper was dan ook niet nodig en ik reed met een big smile de showroom uit richting de ring van Ede. Na een kleine 45 min weer richting de dealer. Nogmaals een paar keer om de auto heen gelopen samen met de verkoper en aangegeven dat er een paar kleine dingen aandacht verdiende voordat hij werd afgeleverd. Deze hebben ze ook keurig verholpen.
Auto heeft net 30k gelopen wat neerkomt op een kleine 10K per jaar.
Nadat we deal hadden gesloten kon ik nog twee weken gaan wachten op de aflevering.
Dat gaf me mooi de gelegenheid om te gaan shoppen voor wat andere goodies voor de A3.
Snel werd er contact gelegd met Mark (Lowerig tuning) voor een KW V1 schroefsetje om mij af te helpen van mijn hoogtevrees. De vraag was nu wat voor velgen zou ik onder de A3 gooien? Ik heb de S8 set nog liggen die ik op mijn "oude" A3 sedan had zitten. Maar ook de BBS RX-R set lag er nog.... keuzes keuzes Ik besloot toch maar te gaan voor een set OZ Superturismo Dakar in het grey mat, maat 8.5*20inch.
Bestellingen waren geplaats en het wachten kon beginnen.
Tussendoor nog snel een setje Alu-pedalen besteld en deze door de dealer laten plaatsen voordat hij de A3 ging afleveren.
Eindelijk was het zover een kon ik de A3 ophalen.
Auto was "showroom" schoon, ik was hem bij thuiskomst zelf nog een keer helemaal overnieuw, ging ik helemaal blij naar huis met mijn nieuwe aanwinst.
De standaard look was niet verkeerd maar voor mijn gevoel helde de auto veels te veel in de bochten en met remmen dook de neus wel heel erg naar beneden.
Wetende dat dit verholpen zou worden met een schroefset kon ik mijn hoogtevrees onder controle houden.
Gelukkig had ik al een datum staan om te gaan verlagen en waren de OZ velgen ook ruim op tijd binnen.
Vroeg in de ochtend naar Mark om de schroefset en velgen te laten monteren.
De bekende vraag "hoe laag wil je hem hebben" was eigenlijk overbodig. Hij stond gelijk op de perfecte hoogte, niks meer aan doen zei ik.
Tja, samen net de OZ weer een totaal andere look dan wat ik eerst had op mijn "oude" A3 sedan en cabrio.
Ben er heel erg blij mee maar dat mag wel duidelijk zijn.
Een auto is natuurlijk nooit af en zijn er altijd wat wat dingen die je mist en er op wilt hebben.
Zo heb ik twee weken geleden de originele achteruit rijcamera laten plaatsen en kon ik een stuur met flippers op de kop tikken. Laatste gaan we as vrijdag inbouwen en ook de spiegelkappen vervangen voor zwarte exemplaren.
Die vrijdag erop ga ik samen met mijn neef, hij heeft een Up GTI, een bezoek brengen aan JD om beide auto's wat meer koppel en pk-tjes te geven. Het is geen pk monster als de TTS Roadster (400+ pk) maar wat extra punch kan hij wel gebruiken. Als het goed is komen we voor de A3 dan op z'n 190-200 pk uit en de Up GTI zal naar de 145-155 pk gaan.
Mocht je het nou leuk vinden om mij te volgen, check dan mijn instagram "Drive2enjoy" voor meer foto's van de A3 en TTS.
Nog ff een uit de oude doos. Mijn ex-A3 sedan 2.0 TDI.
Bijlagen
Laatst bewerkt: