Tja hoe kan je het stellen?
Hij is iets moderner en luxer geworden. Voorbeelden zijn onder meer de nieuwe ophanging, radio, pdc voor, interieur,... Hij gaat wat meer aanleunen tegen de Golf MK7. Optisch hebben ze hem wat breder willen maken, maar de verschillen met de huidige editie zijn minimaal. Enkel kenners of personen die er op letten zullen het verschil zien. Ik vind bovendien de xenons met LED mooier dan de full led koplampen. Nuja, kan zijn dat ik mijn mening nog ga herzien eens ik deze auto in het echt heb gezien.
Motorisch gezien is het wel een serieuze downdate met al die 3 pruttertjes en kleinere motoren op de GTI na. Heb toch liever een 4 cilindertje. Tja de GTI krijgt dan weer een 1.8T wat op zich een grote verbetering is. Dit zal wel zijn omdat de 1.4 niet betrouwbaar bleek te zijn. Die 1.8T ga je beter kunnen op kietelen dan de 1.4.
Momenteel zou ik toch gaan voor de 1.4 GTI, omdat deze interessanter is in België. Bovendien gaat de nieuwe versie muchos pesos kosten en de "oude" goedkoper worden

Oké, hij is niet zo betrouwbaar,... maar ik weet het gewoon niet. Iedereen zit maar te praten over 2 liter blabla,... maar als puntje bij paaltje komt geeft een gechipte Polo GTI"TJE deze allemaal op hun donder. Vind het wel iets hebben. Rijgenot en niet hoofdsponsor van de staat zijn qua belastingen.
De nieuwe GTI gaat inderdaad veel meer comfort,... hebben maar ik zou er toch een halve race auto van maken (lees rolkooi,...) dus dat maakt allemaal niks uit. Bovendien al die nieuwe elektronische snufjes kunnen kapot gaan en nemen een beetje het rijplezier weg zoals de automatische cruise control.
Zou ook niet graag voor een grotere auto gaan als de Polo omdat het wassen dan geen plezier en ontspanning is maar een inspanning
Ik ga nog wat de kat uit de boom kijken en het even laten bezinken. We zien wel wat de toekomst brengt, maar voorlopig ziet mijn droom auto er zo uit:
Een Polo GTI in Deep Black Pearl (3 of 5 deurs twijfel ik nog over).
Zwarte OZ Ultraleggera's er onder (18 inch) en verlaagd met een H&R setje van Flachwerk en AH Exclusive.
Natuurlijk vanvoor een setje wide fenders van Mücke carbon of custom made.
Gele big brake kit (van een RS3 of Porsche).
Alle logo's in het mat zwart en evt nog wat carbon accenten.
Rode rolkooi erin en de kuipen van de Golf 6 R in het Jacky stof bekleed, achterkant rood gespoten.
Natuurlijk motorisch gezien ook nog wat opkietelen met een custom made exhaust systeem, blow off, andere intercooler,...
Dan in mijn vrije tijd af en toe Nürburgring gaan rijden op natuurlijk Slicks of Semi-slicks en ik ben een gelukkig man
EINDEEEUHHHHH