Polootje
Actief lid
Afgelopen zondag (1 nov.) was ik vrolijk onderweg vanaf Nunspeet naar Kruisland in Brabant...Ik was al een behoorlijke poos onderweg en op de A15 vlakbij Papendrecht begon inene het motorbloklampje te knipperen...foute boel dus. Al hortende en stotende heb ik, rijdend op 3 poten, het nog kunnen redden tot bovenaan de N3 Papendrecht/Dordrecht en toen was het over en uit. De auto sloeg af, ik rook ook een brandluchtje en heb de wagen met behulp van anderen in de berm kunnen drukken. De ANWB gebeld en na ongeveer een half uurtje wachten kwam de sleepwagen die mij naar benzinepomp Noordhoek in Papendrecht bracht. Nog geen 2 tellen later was ook de monteur er. Die haalde de beschermkap van de motor af en toen bleek ook na uitlezen, dat bobine nr. 3 was gaan hemelen was en dat was ook de brandlucht die ik heb geroken. Affijn...een nieuwe staafbobine erin plus een nieuwe zekering en ik kon weer mijn rit vervolgen. Oh ja...het is een 9N3 uit 2006, 1.4 16V (BBZ motor) 74kW wel zo handig om te weten.
Nu is mijn vraag aan jullie heren techneuten (automonteurs) is het nu verstandig om de rest ook te vervangen? En...komt het ook vaker voor dat er nadien zich wat kleine elektronische mankementjes voordoen? (zoals bijv. het niet meer elektrisch openen van de ramen voor)
Nou...ik hoor het wel...
Nu is mijn vraag aan jullie heren techneuten (automonteurs) is het nu verstandig om de rest ook te vervangen? En...komt het ook vaker voor dat er nadien zich wat kleine elektronische mankementjes voordoen? (zoals bijv. het niet meer elektrisch openen van de ramen voor)
Nou...ik hoor het wel...