Hennie Cuppens
Lid
Hallo beste mede forumers,
sinds 2 weken toch een probleem met mijn roetfilter(DPF) ik rij dagelijks 160km woonwerkverkeer snelweg,
en rij op zich wel stevig door als hij warm is,hij regenereert meestal rond de 800 tot 900 km, handhaaf terugschakelen 120 in zijn 4 en rijd zo wel een 20 tot 30 min, zou genoeg moeten zijn, mooi niet dus maar je moet hem een keer uitzetten en het circus begint opnieuw, lamp brand inmiddels en we gaan weer 80 km naar huis s'avonds met een 140 a 150 nadat hij op temp. is, na 6x ben je dus klaar na de garage waar ik hem gekocht heb (goede kennis) uitlezen roet filter boven zijn waarde , auto 2 dagen daar geweest geforceerde regenratie,aarde is terug tot 11% verder geen storingen gevonden, preventief druk sensor vervangen( bij het dieselfilter) zaterdags de auto opgehaald nog maals met mijn kennis alles doorgepraat,hoe te handelen !!! dinsdag avond naar huis merk ik dat het proces weer wordt opgestart na 342 km !!! veel te vroeg dus, ff eten en 1 uur de autobaan duitsland bezocht.......160 erop ongeveer na een 3 kwartier gat hij uit....100 km verder ,wordt wel een schadelijke busniss opdeze manier.... nu vandag na weer 600m verder hetzelfde het proces start weer op auto is al warm ,had al een poosje gereden even van weert naar eindhoven om hem af te ronden mooi niet dus en de lamp brand al weer......wordt er een beetje moedeloos van ,mijn garagist kan het ook niet meer helemaal volgen en de BCM geeft geen storingen behalve dat hij weer verzadigd is,
mijn garagist heeft hem laten chippen waar hij zijn auto,s allemaal laat doen, en is betrouw baar EGR is weggeschreven,
maar de stecker is niet aangesloten !!! en volgens mij is dit niet goed ??? want bij het proces zou de EGR toch open moeten dacht ik zo, zou er nog een van de andere sensoren defect zijn zou dit met uitlezen toch eruit moeten komen lijkt mij, maar hij geeft verder geen meldingen wie o wie heeft er mss een suggestie bij voorbaat dank,
gr Hennie
sinds 2 weken toch een probleem met mijn roetfilter(DPF) ik rij dagelijks 160km woonwerkverkeer snelweg,
en rij op zich wel stevig door als hij warm is,hij regenereert meestal rond de 800 tot 900 km, handhaaf terugschakelen 120 in zijn 4 en rijd zo wel een 20 tot 30 min, zou genoeg moeten zijn, mooi niet dus maar je moet hem een keer uitzetten en het circus begint opnieuw, lamp brand inmiddels en we gaan weer 80 km naar huis s'avonds met een 140 a 150 nadat hij op temp. is, na 6x ben je dus klaar na de garage waar ik hem gekocht heb (goede kennis) uitlezen roet filter boven zijn waarde , auto 2 dagen daar geweest geforceerde regenratie,aarde is terug tot 11% verder geen storingen gevonden, preventief druk sensor vervangen( bij het dieselfilter) zaterdags de auto opgehaald nog maals met mijn kennis alles doorgepraat,hoe te handelen !!! dinsdag avond naar huis merk ik dat het proces weer wordt opgestart na 342 km !!! veel te vroeg dus, ff eten en 1 uur de autobaan duitsland bezocht.......160 erop ongeveer na een 3 kwartier gat hij uit....100 km verder ,wordt wel een schadelijke busniss opdeze manier.... nu vandag na weer 600m verder hetzelfde het proces start weer op auto is al warm ,had al een poosje gereden even van weert naar eindhoven om hem af te ronden mooi niet dus en de lamp brand al weer......wordt er een beetje moedeloos van ,mijn garagist kan het ook niet meer helemaal volgen en de BCM geeft geen storingen behalve dat hij weer verzadigd is,
mijn garagist heeft hem laten chippen waar hij zijn auto,s allemaal laat doen, en is betrouw baar EGR is weggeschreven,
maar de stecker is niet aangesloten !!! en volgens mij is dit niet goed ??? want bij het proces zou de EGR toch open moeten dacht ik zo, zou er nog een van de andere sensoren defect zijn zou dit met uitlezen toch eruit moeten komen lijkt mij, maar hij geeft verder geen meldingen wie o wie heeft er mss een suggestie bij voorbaat dank,
gr Hennie
Volkswagen
Polo 6R