SteefaaanSTB
Bekend lid
Hallo medereageerders!
In februari dit jaar helaas de Polo 1.0 TSI vaarwel gezegd en deze Golf GTE mogen ophalen bij de dealer. Nee, het is geen nieuwe, maar een ex-lease auto.
Op een vrijdagavond ergens eind januari besloot ik eens een bezoekje te brengen aan een VW dealer, ik ben altijd nieuwsgierig wat ze hebben staan. Over het algemeen zie je 2 uiterste, een totaal aangekleed nieuwe VW of een 2de hands vaak standaard auto met nog net airco aan boord.
En ineens valt mijn oog op een zilvere Golf. Loop een rondje om die auto heen en ga er eens inzitten.
Op dat moment komt er een verkoper en die vraagt of ik een proefrit wil maken. Mijn mond viel open. Zomaar uit het niets komen deze woorden.
Dit ben ik van veel dealers wel anders gewend en krijg ik opmerkingen als "Is je auto nog niet klaar jochie?" Of "Je kunt hem toch niet betalen"
Meteen vertel ik de vertegenwoordiger dat het beter uitkomt op een ander tijdstip en grap dat hun ook wel naar huis willen.
Afijn, paar dagen later een proefrit gemaakt, wat afgepingelt van de prijs en anderhalve week later stond hij bij mij op de oprit.
Wennen hoor! Waar een polo af en toe wat moeite heeft om snelheid te maken boven de 130 heeft de GTE daar totaal geen moeite mee! Harstikke leuk natuurlijk, daar is hij alleen niet voor gemaakt?
Uitrusting:
De auto is voorzien van panoramadak, ACC, Front Assist, rondom LED, DSG automaat, Dimmende binnenspiegel, "standkachel" etc etc.
Gemiddeld verbruik: 1 op 18
Tankinhoid: 40L
Electrische range: 40 echte kilometers.
Massa rijklaar: 1599KG?
1.4 TSI 4 Cil 150PK
Elektro motor 104PK
Gecombineerd 204PK en 350Nm
Mijn ervaring tot nu toe zeer positief. Ik rijd veel privé kilometers en deze auto is door zijn grotere afmeting en gewicht stukke stabieler in het verkeer.
Ik werd met de Polo namelijk nog wel eens over het hoofd gezien door mensen met een duurdere en hogere auto. Vast niet bewust...
Af en toe komt er een storing op het display maar deze verdwijnt binnen een seconde.
Woon-werk verkeer kan elektrisch en voor de lange afstanden natuurlijk de TSI.
De kosten, wegenbelasting en verzekering in verhouding met de Polo is verwaarloosbaar.
Harstikke leuk allemaal maar jullie willen foto's!
In februari dit jaar helaas de Polo 1.0 TSI vaarwel gezegd en deze Golf GTE mogen ophalen bij de dealer. Nee, het is geen nieuwe, maar een ex-lease auto.
Op een vrijdagavond ergens eind januari besloot ik eens een bezoekje te brengen aan een VW dealer, ik ben altijd nieuwsgierig wat ze hebben staan. Over het algemeen zie je 2 uiterste, een totaal aangekleed nieuwe VW of een 2de hands vaak standaard auto met nog net airco aan boord.
En ineens valt mijn oog op een zilvere Golf. Loop een rondje om die auto heen en ga er eens inzitten.
Op dat moment komt er een verkoper en die vraagt of ik een proefrit wil maken. Mijn mond viel open. Zomaar uit het niets komen deze woorden.
Dit ben ik van veel dealers wel anders gewend en krijg ik opmerkingen als "Is je auto nog niet klaar jochie?" Of "Je kunt hem toch niet betalen"
Meteen vertel ik de vertegenwoordiger dat het beter uitkomt op een ander tijdstip en grap dat hun ook wel naar huis willen.
Afijn, paar dagen later een proefrit gemaakt, wat afgepingelt van de prijs en anderhalve week later stond hij bij mij op de oprit.
Wennen hoor! Waar een polo af en toe wat moeite heeft om snelheid te maken boven de 130 heeft de GTE daar totaal geen moeite mee! Harstikke leuk natuurlijk, daar is hij alleen niet voor gemaakt?
Uitrusting:
De auto is voorzien van panoramadak, ACC, Front Assist, rondom LED, DSG automaat, Dimmende binnenspiegel, "standkachel" etc etc.
Gemiddeld verbruik: 1 op 18
Tankinhoid: 40L
Electrische range: 40 echte kilometers.
Massa rijklaar: 1599KG?
1.4 TSI 4 Cil 150PK
Elektro motor 104PK
Gecombineerd 204PK en 350Nm
Mijn ervaring tot nu toe zeer positief. Ik rijd veel privé kilometers en deze auto is door zijn grotere afmeting en gewicht stukke stabieler in het verkeer.
Ik werd met de Polo namelijk nog wel eens over het hoofd gezien door mensen met een duurdere en hogere auto. Vast niet bewust...
Af en toe komt er een storing op het display maar deze verdwijnt binnen een seconde.
Woon-werk verkeer kan elektrisch en voor de lange afstanden natuurlijk de TSI.
De kosten, wegenbelasting en verzekering in verhouding met de Polo is verwaarloosbaar.
Harstikke leuk allemaal maar jullie willen foto's!
Bijlagen
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6C