ruudalting
Lid
Goedemorgen beste mensen van MyPolo,
Ik rijd ondertussen 8 jaar auto en begon met een Bora uit 2000, ging daarna even vreemd met een Suzuki en kocht in 2013 een nieuwe Up! Maar na 3 auto’s in bezit die wel is wat hadden nam ik eind 2016 een nieuwe Polo 1.2 TSI met DSG in leasevorm. De vele km’s die ik reed zijn verleden tijd en nu rijd ik amper 12k per jaar en eind dit jaar loopt de lease af en ik wil geen nieuwe meer omdat ik de afstand niet meer rijd en omdat de lease aanzienlijk duurder is geworden, dus heb ik vorige maand een Polo uit 2007 gekocht om de komende 5 maanden klaar te maken en in 2021 mee te gaan rijden.
Ik bezit een brug en een complete gereedschapsuitrusting en heb de nodige testen al gedaan.
De 1.4 BUD motor met 210.000 km loopt als een zonnetje en de onderdruk is minimaal. Maar bij de ingeschakelde airco (die koelt als een diepvries) wil de motor op de weg afslaan als je bij een stoplicht komt. Met de airco uit is dat geen enkel probleem.... gasklephuis heb ik al schoongemaakt en dat was wel echt nodig, maar verder heb ik nog niet gezocht.. foutcodes uitgelezen en is clean. De multiriem staat wel extreem strak maar heeft iemand enig idee of herkent ie dit probleem?
Ik vermoed of een te strakke multiriem, zwaar lopende aircopomp, luchtmassameter niet in orde of het gasklephuis dat z’n beste tijd heeft gehad.
Ik heb ook al gelezen dat de O-ringen van het inlaatspruitstuk mogelijk lekken en dat de motor vacuüm trekt... Het is best mogelijk want met een draaiende motor gaan de toerentallen wat schommelen als ik de olievuldop open en weer dichtdraai.
(Overigens schrik ik nergens van hoor, de auto kostte maar €2500 en mag best wat kosten om weer goed lopend te worden... mijn leasebak kost me elke maand ook serieus centjes..
)
Mvg Ruud
Ik rijd ondertussen 8 jaar auto en begon met een Bora uit 2000, ging daarna even vreemd met een Suzuki en kocht in 2013 een nieuwe Up! Maar na 3 auto’s in bezit die wel is wat hadden nam ik eind 2016 een nieuwe Polo 1.2 TSI met DSG in leasevorm. De vele km’s die ik reed zijn verleden tijd en nu rijd ik amper 12k per jaar en eind dit jaar loopt de lease af en ik wil geen nieuwe meer omdat ik de afstand niet meer rijd en omdat de lease aanzienlijk duurder is geworden, dus heb ik vorige maand een Polo uit 2007 gekocht om de komende 5 maanden klaar te maken en in 2021 mee te gaan rijden.
Ik bezit een brug en een complete gereedschapsuitrusting en heb de nodige testen al gedaan.
De 1.4 BUD motor met 210.000 km loopt als een zonnetje en de onderdruk is minimaal. Maar bij de ingeschakelde airco (die koelt als een diepvries) wil de motor op de weg afslaan als je bij een stoplicht komt. Met de airco uit is dat geen enkel probleem.... gasklephuis heb ik al schoongemaakt en dat was wel echt nodig, maar verder heb ik nog niet gezocht.. foutcodes uitgelezen en is clean. De multiriem staat wel extreem strak maar heeft iemand enig idee of herkent ie dit probleem?
Ik vermoed of een te strakke multiriem, zwaar lopende aircopomp, luchtmassameter niet in orde of het gasklephuis dat z’n beste tijd heeft gehad.
Ik heb ook al gelezen dat de O-ringen van het inlaatspruitstuk mogelijk lekken en dat de motor vacuüm trekt... Het is best mogelijk want met een draaiende motor gaan de toerentallen wat schommelen als ik de olievuldop open en weer dichtdraai.
(Overigens schrik ik nergens van hoor, de auto kostte maar €2500 en mag best wat kosten om weer goed lopend te worden... mijn leasebak kost me elke maand ook serieus centjes..

Mvg Ruud
Volkswagen
Polo