Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/ervaring van het gebruik van een zogenaamde garagekrik.
Toen ik mijn Polo kocht had ik eigenlijk het idee om de auto altijd naar een garage te brengen voor reparaties etc...
Nu is mijn Polo een paar dagen terug goed gekeurd maar wel met wat opmerkingen zoals de slijtage van de remblokken voor.
"vroeger" zou ik een auto echt niet wegbrengen naar de garage voor zoiets want het stelt niks voor om te vervangen (vind ik) maar dan komt het:
Hoe krik je de auto op zonder de auto te beschadigen ? De krik in de kofferbak is zeker niet bedoelt voor dit soort werkzaamheden.
Maar de wel bekende "rode" hydraulische krik vind ik al helemaal een no go. Deze krik heeft een "voetje" van ijzer die je krik rand beschadigd meestal met een
soort van 2 hapjes erin. Zie: https://www.techniekwebshop.nl/imag...27136e95/g/r/grp320065_/hydraulische-krik.jpg
(hier heb ik er ook 2 van staan maar gebruik ze dus nooit)
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie ervaring hiermee is? Bij de Aygo van mijn vriendin heb ik de remblokken ook gewoon zelf vervangen maar dan met de krik van de buren.
Deze krik heeft een veel grotere schotel met rubber! En laat dus volgens mij ook geen schade achter.
Ik denk dat ik de remblokken van mijn Polo ook gewoon ga vervangen met deze krik (als ik ergens een goede plek kan vinden waar je hem kan plaatsen zonder schade)
En als ik kan vinden welke ik moet bestellen, want er zijn blijkbaar zoveel soorten :/
Toen ik mijn Polo kocht had ik eigenlijk het idee om de auto altijd naar een garage te brengen voor reparaties etc...
Nu is mijn Polo een paar dagen terug goed gekeurd maar wel met wat opmerkingen zoals de slijtage van de remblokken voor.
"vroeger" zou ik een auto echt niet wegbrengen naar de garage voor zoiets want het stelt niks voor om te vervangen (vind ik) maar dan komt het:
Hoe krik je de auto op zonder de auto te beschadigen ? De krik in de kofferbak is zeker niet bedoelt voor dit soort werkzaamheden.
Maar de wel bekende "rode" hydraulische krik vind ik al helemaal een no go. Deze krik heeft een "voetje" van ijzer die je krik rand beschadigd meestal met een
soort van 2 hapjes erin. Zie: https://www.techniekwebshop.nl/imag...27136e95/g/r/grp320065_/hydraulische-krik.jpg
(hier heb ik er ook 2 van staan maar gebruik ze dus nooit)
Nu ben ik dus benieuwd wat jullie ervaring hiermee is? Bij de Aygo van mijn vriendin heb ik de remblokken ook gewoon zelf vervangen maar dan met de krik van de buren.
Deze krik heeft een veel grotere schotel met rubber! En laat dus volgens mij ook geen schade achter.
Ik denk dat ik de remblokken van mijn Polo ook gewoon ga vervangen met deze krik (als ik ergens een goede plek kan vinden waar je hem kan plaatsen zonder schade)
En als ik kan vinden welke ik moet bestellen, want er zijn blijkbaar zoveel soorten :/
Skoda
Kamiq