Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dat wel zon goed idee om te krikken precies op de draagarm rubber ? Ik zou hem eerder een stukje schuiven en via het subframe zelf doen.Dit vind ik de fijnste en meest stabiele manier. Meestal kom je met de steel er niet bij dus dan moet je even met de hand krikken, tot je genoeg hoogte hebt! Uiteraard is dit eigen verantwoordelijkheid!
Zo doe ik het. Hoe doe jij het dan?Is dat wel zon goed idee om te krikken precies op de draagarm rubber ? Ik zou hem eerder een stukje schuiven en via het subframe zelf doen.
dit vind ik wel een linke oplossing: Als het blokkeerblokje achter het voorwiel wegschiet, zal e auto naar achter rollen. Het maakt dan weinig uit of er een bokje of een krik onder staat, beide zullen kantelen en omvallen met als t gevolg dat je een auto op je borstkas hebt.....Overlaatst moest ik de remschoenen en remcylinders achteraan vervangen wegens een lekkage in een van de cylinders.
Wagen omhoog gekrikt met een dergelijke rode krik (mijne is zwart maar is dezelfde) met een houten blokje op het originele opkrikpunt.
Dan assteun onder de achteras en daar de auto op laten rusten. De krik dan weer net 'tegen' de wagen gezet, zodat deze bijna geen druk uitoefent, maar er toch staat mocht er iets gebeuren met de assteun.
Verder nog vooraan op een wig gereden, dat was maar om de torsiekrachten in het chassis beperkt te houden
(Heb ooit eens een Opel gezien waar je de kofferbak niet meer open kreeg van zodra je met een wiel op de stoep stond )
Heb de Polo al tientallen keren met deze krik + blokje hout op deze manier opgekrikt (herstellingen, onderhoud, zomer/winterbanden wissel) en de dorpels zijn nog volledig onbeschadigd.
dit vind ik wel een linke oplossing: Als het blokkeerblokje achter het voorwiel wegschiet, zal e auto naar achter rollen. Het maakt dan weinig uit of er een bokje of een krik onder staat, beide zullen kantelen en omvallen met als t gevolg dat je een auto op je borstkas hebt.....
Een chassis is berekend op die torsiekrachten. Als een kofferdeksel of deur niet meer goed sluit tijdens het opkrikken is de kans groot dat de auto schade heeft gehad waardoor het chassis is verzwakt, of dat het desbetreffende paneel niet goed is uitgelijnt.
Zelf had ik met een golf 3 Cabrio (chassis zo slap als een vaatdoek) ook dat ik het portier niet meer dicht kreeg als deze op de krik stond. Dit kwam omdat het dak geen onderdeel meer is van de constructie van de auto bij een cabrio. Het chassis zal veel meer gaan torderen.
Ik ben er nu wel klaar mee, heel die hdd doorgespit maar niks kunnen vinden. Jammer, had graag willen laten zien wat ik nu precies bedoel. Maar goed.. Schijnbaar hebben andere deze ervaring gelukkig niet. Ik zal denk ik gewoon de rand gebruiken met de krik van de buren dan moet het sowieso goed komen. Blokken vervangen stelt toch niet zoveel voor.
Edit: via internet een foto kunnen vinden maar is bij deze wel heel overdreven.. Als ik dus die rode krik gebruikte kreeg ik telkens van die inkepingen die steeds groter werden zoals bij die rode cirkel en dan precies bij het begin van het voetje en aan het einde.
Als je met "garagekrik" de gebruikelijke 2-tonskrik bedoeld en de rand niet wilt beschadigen kun je een speciaal daarvoor gemaakte rubberdop met inkeping gebruiken. Zie foto's.Ik ben er nu wel klaar mee, heel die hdd doorgespit maar niks kunnen vinden. Jammer, had graag willen laten zien wat ik nu precies bedoel. Maar goed.. Schijnbaar hebben andere deze ervaring gelukkig niet. Ik zal denk ik gewoon de rand gebruiken met de krik van de buren dan moet het sowieso goed komen. Blokken vervangen stelt toch niet zoveel voor.
Edit: via internet een foto kunnen vinden maar is bij deze wel heel overdreven.. Als ik dus die rode krik gebruikte kreeg ik telkens van die inkepingen die steeds groter werden zoals bij die rode cirkel en dan precies bij het begin van het voetje en aan het einde.
Die blokken zijn hier te kopen mocht iemand het in de toekomst nog doorlezen en zich afvragen waar het te koop is:Als je met "garagekrik" de gebruikelijke 2-tonskrik bedoeld en de rand niet wilt beschadigen kun je een speciaal daarvoor gemaakte rubberdop met inkeping gebruiken. Zie foto's.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.