Voorstellen Perry - Polo 6r1 CNG was Trendline, nu Life

De stekker zelf wordt niet geflashed. Door een andere VCDS versie. Er wordt best graag een nieuwere versie verkocht. En een oude(re) vcds in combi met interface zou je altijd moeten kunnen blijven gebruiken, daar kun je gewoon naar terug.

Je hebt hoogst waarschijnlijk geen originele kabel, anders zat je niet op versie 15.X. In deze versies was een onderdeel van VCDS gekraakt om gebruik te maken van een ATMEGA clone. De software was dan ook specifiek voor de versie kabel die je had, door een truck met de serienummers.

Door de jaren heen waren er cloners maar ook VCDS zelf die de kabel bricketen door eeproms te wissen en deze te locken door deze uit programeer modus te halen. De ATMEGA is alleen in staat om de oudere generatie autos te lezen. Voor de nieuwe platform autos moet je HEX2 met STM32 chipset hebben. Helaas is hier veel onduidelijkheid in doordat de loaders (programma om VCDS mee op te starten) weer kabels kunnen locken (bij wisselen van VCDS versie).


Mbt je probleem, 2 scenario's; A je coding klopt niet, B je nieuwe BCM heeft een andere pinout.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Ach, een 6R0937088 BCM kan ik al niet meer lezen of schrijven met het tooltje wat ik gebruik ben ik achter gekomen.

-De 86D & 87D is inderdaad anders dan 87B. Daarin zit het.
Nooit bij stil gestaan; in een omschrijving staat ook niet zo direct. Ik meen dat 2x de 87B mij is toegekomen.:relieved::oops:

Ik heb er een 6R937087D bij gehaald. Deze BCM heeft ook weer 30 bytes in een register. IPV 26 bytes voor een 87B. Da's best verdacht.
Wat er niet is; is niet aan te sturen. Het dimmen van het dashboard werkt weer normaal.


6R0 937 086D -> 22B02BBF08A10000002000003F2B0CD00040410F60060000200000000000
6R0 937 087B -> 22B02BBF08A10000002000003D2B0CD800C0410F600600002000

6R0937 087D -> 24B02BBF08A10000013800007C2B0FD000C0410F60840000200000000000

Ik krijg nog wel enige Fault Codes van de unit; komt door byte8 01 en byte9 38. Ik heb geen Rain/Light Sensor (RSL) of een Multi-Function-Steering-Wheel (MFSW).
Sleutels en die andere zaken mogen nog ingeleerd worden. Dat mag nog even weggewerkt worden.
Best fijn als je op het terrein van De Witte Boerderij mag gaan zoeken wat je nodig hebt. En ook het 1 en ander qua BCM's kunt uitzoeken. Nette prijzen en normale garantie op andere plekken is dat anders, '88 BCM's zijn er zat '87 veel minder.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V CNG/Benzine 
Elke auto afleveren met een interfacekabel+sw voor een computer. Raar, dat dat niet zo is.
Als je een (cloon) interfacekastje open maakt zie je een uitmuntend gesoldeerde print maak kosten geen 12 euro. Met nog wat software.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V CNG/Benzine 
Samengevat:
Het is beter van een BCM 6R0937086D ook naar een zelfde revisie letter of (een klein beetje) hoger te gaan e.g. 6R0937087D voor het aansturen van CCS.
Beetje de weg zoeken in VCDS is nog het meeste werk en erachter komen dat een 88D BCM met VAG-COM (HEX+CAN) tooltje niet werkt.
Om een of andere rede heeft een 87B: 26bytes, hogere revisies als 87D &/ 86D: 30 bytes, op het register address 09. Cent. Electr. -> 4 bytes meer.

Ondertussen de ontstaande foutcodes weggepest, door bocht verlichting, panoramadak, specifieke dag rijverlichting, elec ramen achter, regen- & licht sensor, MFSW uit te zetten, sleutels ingelegerd uh in geleerd.
Hoef ik in het donker niet meer met samengeknepen ogen en zonnebrand op te rijden.


Code:
Tuesday,18,June,2024,21:38:52:05031
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x86
VCDS Version: 15.7.1.0
Data version: 20150904
www.Ross-Tech.com

Workshop Code: xxx xxxxx xxxxxx

VIN: WVWZZZ6Rxxxxxxxxx   License Plate:
Mileage:    Repair Order: 6R0937087DFinal

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 6R (6N0)
Scan: 01 03 08 09 15 17 19 25 44 69

VIN: WVWZZZ6Rxxxxxxxxx 

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 6R0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 6R0 937 087 D    HW: 6R0 937 087 D
   Component: BCM PQ25 H+4  H46 0207
   Revision: BF046001    Serial number: 0147 333xxxxxx
   Coding: 22B82B0008A10000002000003D2B98D800C041CF60060000200000000000
   Shop #: xxx xxxxx xxx xxxxx
   VCID: xxxxxxxxxxxxxxxxxx-xxxx

   Subsystem 1 - Part No SW: 6R0 959 801 R    HW: 6R0 959 801 R  Labels: 6R0-959-801.CLB
   Component: J386__TSG_FT  006 0903
   Coding: 18BC30

   Subsystem 2 - Part No SW: 6R0 959 802 T    HW: 6R0 959 802 T  Labels: 6R0-959-802.CLB
   Component: J387__TSG_BT  006 0902
   Coding: 08BC30

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Code:
Coding: 22B02BBF08A10000002000003D2B0CD800C0410F600600002000
Coding: 22B82B0008A10000002000003D2B98D800C041CF60060000200000000000
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V CNG/Benzine 
Zo heb ik met mijn Xenon een gekke fout. Auto zegt in VCDS altijd kortsluiting geweest wanneer ik controle op lampen uit heb staan. Doe ik de controle aan, en bedien ik de linker richting aanwijzer gaat op dash de melding lampen aan.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Aftermarked inbouw Xenon?

Inrush stroom van de Xenon lamp driver? De voorschakel elektronica om de lamp bedrijven.
Halogeen pitten hebben geen inrush stromen. Software detecteert daardoor kortsluiting omdat er eventjes kort een hogere stroom loopt bij Xenon.
Zou weg te programmeren moeten zijn. Fabriek af kan er natuurlijk ook Xenon in zitten, lijkt me.
Is er nergens een bitje in een byte met Xenon aan? Heb je indien je aftermarked led H4 of H7 gaat inbouwen waarschijnlijk ook nodig.
De manier van lampen controleren is voor Led & Xenon elektronica niet geschikt. Er wordt namelijk kort een puls op de lamp gezet.
Led lampjes met een hoger rendement gaan heel kort aan. Flits. :) Xenon elektronica zal het niet fijn vinden heel kort aan en direct weer uit.
De gloeidraaden bij halogeen geven daar niks om, worden er niet warm of koud van.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V CNG/Benzine 
Aftermarked inbouw Xenon?

Inrush stroom van de Xenon lamp driver? De voorschakel elektronica om de lamp bedrijven.
Halogeen pitten hebben geen inrush stromen. Software detecteert daardoor kortsluiting omdat er eventjes kort een hogere stroom loopt bij Xenon.
Zou weg te programmeren moeten zijn. Fabriek af kan er natuurlijk ook Xenon in zitten, lijkt me.
Is er nergens een bitje in een byte met Xenon aan? Heb je indien je aftermarked led H4 of H7 gaat inbouwen waarschijnlijk ook nodig.
De manier van lampen controleren is voor Led & Xenon elektronica niet geschikt. Er wordt namelijk kort een puls op de lamp gezet.
Led lampjes met een hoger rendement gaan heel kort aan. Flits. :) Xenon elektronica zal het niet fijn vinden heel kort aan en direct weer uit.
De gloeidraaden bij halogeen geven daar niks om, worden er niet warm of koud van.
Originele Xenon lampen met adapter stekker. Rij er al 5 jaar mee dus heb er vrede mee dat ik deze zie met een vcds log
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!