Na lang zoeken en lezen kom ik er niet uit in mijn eentje. Graag wil ik dan ook om jullie advies en ervaring vragen.
Ik heb een 2.0 GTI AW uit 2018 zonder opf met standaard 200pk. Waar ik tegenaan loop is dat ik het geluid uit de uitlaat te tam vind en dat ik klaar ben met zowel de D als de S stand van de DSG.
Waar ik naar op zoek ben is een mooi vol geluid uit de uitlaat met wat gepruttel bij schakelen en gas los laten. Zonder door te schieten naar asociale pops en bangs zoals je regelmatig bij Golf R’s voorbij ziet komen.
Nu ben ik rond aan het kijken voor een bedrijf waar ik mijn middendemper kan laten verwijderen en misschien ook de tweede katalysator. Ik heb dan wel geen opf maar wel die tweede katalysator.
- Hoeveel verschil maakt het als ik deze tweede kat ook laat verwijderen?
- Moet er dan net als bij de opf iets aangepast worden in de software?
- Op dit moment heb ik het idee om naar RK custom exhaust te gaan, iemand ervaring?
Verder vindt ik de D stand van de DSG veeeel te snel opschakelen als je normaal rijdt. Als ik hem dan in de S zet stoor ik me eraan dat je weer continu hoog in toeren zit.
- Is er iemand die ervaring heeft met TVS-engineering?
- Ik vindt hem snel en sportief zat dus ben niet persé op zoek naar meer vermogen, of is een chiptuning wel aan te raden?
Is er een bedrijf waar ik eventueel alles in één keer kan doen?
Alvast bedankt! Hieronder een foto van onze beide GTI’s, mijn vriendin heeft er ook één.
Ik heb een 2.0 GTI AW uit 2018 zonder opf met standaard 200pk. Waar ik tegenaan loop is dat ik het geluid uit de uitlaat te tam vind en dat ik klaar ben met zowel de D als de S stand van de DSG.
Waar ik naar op zoek ben is een mooi vol geluid uit de uitlaat met wat gepruttel bij schakelen en gas los laten. Zonder door te schieten naar asociale pops en bangs zoals je regelmatig bij Golf R’s voorbij ziet komen.
Nu ben ik rond aan het kijken voor een bedrijf waar ik mijn middendemper kan laten verwijderen en misschien ook de tweede katalysator. Ik heb dan wel geen opf maar wel die tweede katalysator.
- Hoeveel verschil maakt het als ik deze tweede kat ook laat verwijderen?
- Moet er dan net als bij de opf iets aangepast worden in de software?
- Op dit moment heb ik het idee om naar RK custom exhaust te gaan, iemand ervaring?
Verder vindt ik de D stand van de DSG veeeel te snel opschakelen als je normaal rijdt. Als ik hem dan in de S zet stoor ik me eraan dat je weer continu hoog in toeren zit.
- Is er iemand die ervaring heeft met TVS-engineering?
- Ik vindt hem snel en sportief zat dus ben niet persé op zoek naar meer vermogen, of is een chiptuning wel aan te raden?
Is er een bedrijf waar ik eventueel alles in één keer kan doen?
Alvast bedankt! Hieronder een foto van onze beide GTI’s, mijn vriendin heeft er ook één.
Bijlagen
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo AW
2.0 TSI GTI 200pk