SoloPolo
Nieuw lid
Ik ben momenteel in het bezit van een 9n, die ik lekkerder vind rijden dan de 6n2 die ik had maar qua vormgeving ligt mijn hart meer bij een 6n2. Begin dit jaar heb ik kortstondig een 6n2 gehad een prachtige donkerblauwe met slechts 120k, maar die was lek en schakelde heel stroef. Ook vond ik dat je weinig ruimte bij de pedalen hebt, maar wellicht was dat gewoon even wennen aan een schakelbak na jarenlang Polo 6n automaat gereden te hebben.
Schakelt een 9n daadwerkelijk beter dan een 6n2, of had ik toevallig net een waarbij de koppelingsplaat ten einde was? De 6n2 1.4 heeft maar 60pk ten opzichte van de 75pk van mijn 9n. Maakt dat veel verschil? En heb je bij een 9n echt meer ruimte bij de pedalen of zit het tussen mijn oren? Rijdt een 9n normaal beter dan een 6n2 als ze beide optimaal zijn, of is het verschil te verwaarlozen?
Schakelt een 9n daadwerkelijk beter dan een 6n2, of had ik toevallig net een waarbij de koppelingsplaat ten einde was? De 6n2 1.4 heeft maar 60pk ten opzichte van de 75pk van mijn 9n. Maakt dat veel verschil? En heb je bij een 9n echt meer ruimte bij de pedalen of zit het tussen mijn oren? Rijdt een 9n normaal beter dan een 6n2 als ze beide optimaal zijn, of is het verschil te verwaarlozen?
Volkswagen
Polo 9N3 Optive