6R GTI vs 6C GTI

High-up!

Nieuw lid
Gisteren ben ik teruggekomen na een werkbezoek in het buitenland. Vanaf Eindhoven reed ik terug naar Groningen en zag in de verte een witte polo 6R waarvan ik aanvankelijk dacht dat het een bluemotion was. Eenmaal dichtbij gekomen zag ik dat het een GTI was, en merkte dit ook omdat het gas er bij hem onmiddellijk op ging.

Ondanks dat ik niet zo van het racen met anderen ben, ging mijn hartslag omhoog.. En meerijden maar. En toen bleek dat we even snel zijn, bij de tussenacceleraties. Na wat spielerij besloten bij de pomp te stoppen voor een kop koffie. Hier bleek dat onze auto's identiek zijn aan elkaar.

Na toch een klein gevoel van krenking over de tussenacceleraties, bleek mijn 6C toch een stuk sneller in de 0-120 acceleratie. Ontzettend grappig om je ineens verbonden te voelen met andere polo rijders.

Hier een foto van de broertjes.
e5d72c5bdafece63aff6acfe584cc95e.jpg
8f4fab07177169c3af34133ea32c4935.jpg
990d8ecf5017ca0afc90a8f7d29ed4bf.jpg

Volkswagen  Polo GTI 
Ik blijf de 6R met stip de mooiste vinden. Gruwelijke bakken! Dat zeker! Baal er zo van dat ik geen fatsoenlijke R-Line pakket 1.2 diesel kan vinden.
Die zijn niet in Nederland geleverd. Je kunt ze wel ombouwen. :) Hebben er al wel een aantal gedaan. De skirts heb je al ;)
Je moet alleen nog even:
Interieur + hemel
Bumper voor
Bumper achter
Velgen

Makkie :p

Interieur heb ik te koop staan

Die zijn niet in Nederland geleverd. Je kunt ze wel ombouwen. :) Hebben er al wel een aantal gedaan. De skirts heb je al ;)
Je moet alleen nog even:
Interieur + hemel
Bumper voor
Bumper achter
Velgen

Makkie :p

Interieur heb ik te koop staan

Lol, mn velgen ben ik echt happy mee en iedere dag verliefd op!

Die bumpers inderdaad zijn echt gaaf vergeleken met de standaard meuk die er nu opzit. Ook is dan led nog nodig in de koplampen.

Makkie voor jullie, heb totaal geen ervaring met auto modding of dergelijke lol

b73233f2618d58f1bb2648c90e4bea02.jpg

Een cijfertje met pk achter zegt dan ook totaal niets over de auto. Alles hangt af van hoe het vermogen vrij komt en dat is in het voordeel van de 6c. Zelf al hebben de 6c en 6r identiek zelfde pk's en koppel gaat de 6c nog altijd een streepje voor hebben door dat die meer 'long inhoud' heeft.

6R zou eerder koppel moeten krijgen vanwege de twin charger, maar verliest al snel vanwege motorinhoud...blijf het een mooi stuk techniek vinden de 1.4 twincharged blokken. Bijna 2 jaar in gereden. Met pijn in m'n hart moeten inleveren. Kort daarna is hij gestolen...Dat deed nog meer pijn!

Laatst bewerkt:
Nou dan heb jij blijkbaar mazzel gehad :). Ik kan niet anders zeggen dan dat het echt een waardeloos rampenblok is. Dikke faal van VW wat mij betreft. Ze hebben niet voor niks een 1.8TSI gestopt in de opvolger.

Ik heb in 2 modellen gereden. Uit 2011 en 2012. 2011 variant moest iedere 1000km een litertje olie in. De 2012 model had een heerlijke motor en heb er nooit problemen mee gehad! De 1.4 heeft ook als voordeel dat het best zuinig rijdt als je rustig aan doet.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!