6R versnellingspook vervangen?

Wilde vandaag mijn originele 6R versnellingspook vervangen voor een 6C-model en had er 1 op eBay besteld. Deze kwam zonder chroom-look plastic omranding zoals op de foto van @Ruiter91. Ging er vanuit dat deel van de oude pook wel over te zetten was op de nieuwe. Tot mijn verbazing past dit niet zo 1-2-3, lijkt alsof hij te hoog is om de klikkers goed te pakken. Is daar voor de 6C een ander voor gekomen?

Volgens mij niet, mijn 6C-GTI heeft ook zo'n chroom-look omranding.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Vind het erg vreemd, dat andere polo's na verwijderen knijpring de pook eenvoudig van de stang kunnen halen.
En ik bij mijn GTI versie de pook er met geen mogelijk af krijg (heb knijpring eraf geknipt).
Zoals gezegd pook lijkt wel op de versnellingsstang gelijmd. Ik heb op voetenmat aan beide zijden van console gestaan en toen met behoorlijk wat kracht aan getrokken en pook beweegt geen mm, ben er mee gestopt want wil versnellingbak niet beschadigen.

Dus mijn vraag, is er al iemand met een 6C-GTI (handgeschakeld) die originele pook heeft vervangen voor ander type?
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!