Werk was wat hectisch dus pas net kunnen checken wat er in zit, zie 2e foto hieronder. Volgens het boekje betreft het een 'Discover Media Gen 2'. Zoals je ziet heb ik geen nav of traffic buttons. Ik zie ook geen 'Mirror Link' tile als ik door de menu's scroll (en uiteraard geen App-Connect). Denken jullie dat ik met een update App-Connect hierin zou kunnen krijgen?
Ik vind het lastig om overzicht te verkrijgen van de verschillende beschikbare systemen. Voor alle achtergrondinfo inclusief directe links naar de productinfo pagina's van fabrikanten van computeronderdelen ga ik altijd naar Tweakers.net; is er iets soortgelijks voor auto onderdelen inclusief radio's?
Net ook zitten zitten zoeken naar oude topics op dit forum en wat dingen tegengekomen:
- Een kastje zoals dit wil ik niet. Oftewel een oplossing waarbij je door een knop ingedrukt te houden switcht tussen het kastje en het OEM-systeem. Ik wil alles geïntegreerd hebben in een en hetzelfde systeem.
- Hier wordt gerefereerd naar Discover Media head unit met Discover Pro kastje in je 6c laten zetten? Er wordt alleen gezegd dat het kan, maar geen foto's of filmpje als bewijs.
- Hier een Beetle die volgens de foto hetzelfde systeem bevat als de mijne. Maar op pagina 2 heeft hij het erover dat hij een Composition Media en geen Discover Media Gen 2 zoals ik erin heeft zitten. Anyway, zijn dealer liet destijds weten dat je alleen met het 'Executive pakket' Carplay of Android Auto erop kon gebruiken.
Morgenochtend vagcom eens bellen over een software update. Tevens forumlid dov ge-pm'd.
Op de terugweg naar huis ben ik ook teruggebeld door de lokale VW-dealer (Ames Autobedrijf) en zij bevestigen dat deze radio geen App-Connect kan krijgen. Zoals ik al eerder zei ben ik al eerder ook naar de garage teruggegaan waar ik deze wagen heb gehaald, en ook langsgeweest bij Autoplus in Arkel, en allen bevestigen dat een kastje ertussen of andere radio de enige optie is om Android Auto in mijn wagen te krijgen. RCD330 documentatie is vaag over compatibiliteit met mijn wagen... Voelt niet goed. Meer info nodig voordat ik daarmee in zou stemmen.
Kleine NB: ik heb voordat ik dit forum ontdekte al een 10% aanbetaling gedaan voor de Alpine 803D met DAB+ antenne inclusief inbouw, en ik weet niet zeker hoeveel daarvan ik kwijt zal zijn als ik nu nog cancel. Ik moet dus zeker weten dat de andere oplossing werkt en helemaal volgens mijn wensen is voordat ik nog overstag wil & kan...
Ik zou de volume knop wel missen uiteraard...
Maar afgezien van emergency calls garandeert Alpine volledige compatibiliteit. Zoals je op de onderste foto van mijn head unit kunt zien heb ik een zwart glanzend paneel rondom de mijne zitten, dus onderstaand zou gewoon netjes ingebouwd moeten ogen. En met deze krijg ik een grotere head unit, plus meer functionaliteit via het display bij mijn instrumentarium. Plus installatie bij een erkende Kenwood & Alpine dealer met veel goede reviews op FB en Google. Dat voelt voor nu nog beter.