aanpassen stuurbekrachtiging

Hallo Forumleden,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Polo 1.2 met R-line pakket. Echt supergaaf om te zien. Wat me opvalt dat de stuurbekrachtiging erg sterk meehelpt. Heeft iemand ervaring met het aanpassen hiervan. Volgens de dealer zouden er 3 standen ingesteld kunnen worden maar heb niks meer gehoord. Ik vind het prettiger om wat zwaarder te sturen.
 
Hey, dat klinkt erg interessant. Iemand enig idee wat de standaard-instelling is? Resulteert dit in betere terugkoppeling van de stuurinrichting wanneer je de stuurbekrachtiging minder laat meewerken (dus zwaarder sturen)?
 
Hij werkt dan gewoon iets meer tegen (tenminste dat gevoel geeft het mij)

Ik was hier ook bang voor want met die test auto vanuit de dealer stond deze ook super licht ! Nu met me eigen auto staat hij perfect ik merkte het gelijk dat hij wat zwaarder stond als die test auto.
 
Dealer belt en zegt dat het per model kan verschillen of het mogelijk is de bekrachtiging bij te stellen. Hiervoor zal de auto aan de computer moeten om het te testen. Als de resultaten zijn uitgelezen dan is het pas bekend. Beetje een vreemd verhaal ook al omdat de kosten rekening man zijn. 45 euro voor aanpassen en 21 euro voor het testen. Indien het niet kan ben je toch kosten kwijt. VW gaat slaat wel heel erg ver door. Dit is mijn eerste VW en hopelijk niet de laatste. Ik ga me nog beraden of het wel zinvol is de bekrachtiging aan te laten passen. Misschien moet ik er mee lere leven.
 
Als er daadwerkelijk 3 standen opzitten moeten ze dit kostenloos aanpassen, stukje service lijkt mij!
Net wat Bas zegt, bel eens een andere dealer! :)

Bevalt de R-Line goed? Foto's toevallig?

Hallo Forumleden,

Sinds een week ben ik in het bezit van een Polo 1.2 met R-line pakket. Echt supergaaf om te zien. Wat me opvalt dat de stuurbekrachtiging erg sterk meehelpt. Heeft iemand ervaring met het aanpassen hiervan. Volgens de dealer zouden er 3 standen ingesteld kunnen worden maar heb niks meer gehoord. Ik vind het prettiger om wat zwaarder te sturen.
 
Waar ik de auto gekocht had vertelde dat het niet kon. Vandaar gebeld met v Udenhout te 's-Hertogenbosch. Zij gaven me het antwoord mbt de kosten. Het is toch een vreemde zaak dat dealers verschillend antwoorden. Zit er aan te denken om een berichtje naar PON te sturen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!