Aansluitingen Kofferbakopener

Bas

Voormalig teamlid
5,604
26
156
Help! Ik heb nu die schakelaar om de kofferklep te openen aangeschaft alleen kan ik nergens achterhalen wat de aansluitingen op de stekker zijn. Ik heb alleen zelf kunnen achterhalen met meten dat pennetje 3 en 4 met elkaar doorverbinden op moment dat je de schakelaar indrukt.
Maar op welke pinnetjes moet je de verlichting ervan aansluiten ?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
pinout van de achterruitverwarming-schakelaar:

2=massa
3 = van module
4 = naar item (verwarming in dit geval)
5 = knop-verlichting
6 = knop-indicatie

3+4 = schakel lus (dus de letterlijke verwarming/ wat je zelf al gemeten had)

wat is het onderdeel nr van die 'koffer' schakelaar? ik kan hem namelijk niet vinden?
 
Jazeker heb ik de productnummers.

De schakelaar zelf: ± € 8.00
6Q0.959.831.9B9
272/09
Het stekkerblokje: ± € 2.50
6Q0.972.773.D
De stekkertjes die in het stekkerblokje moeten komen morgen pas binnen dus dat productnummer weet ik nog niet.

[resize=600:26rzixg0]http://img198.imageshack.us/img198/8379/sdc12705u.jpg[/resize:26rzixg0]

(Alle productnummers zijn onder voorbehoud, controleer eerst of ze kloppen voordat je besteld)
 
zover ik kan zien is het niet bij een polo geleverd :S

maar als ik het even vergelijk met de passat, waar het zeker te weten in zit , dan is het niet heel moeilijk om aan te sluiten.

het lijkt er op dat wanneer je aan je kofferbak-handvat trekt er 2 aansluiting in de boordunit wordt verbonden

T6k/6 met t6k/2, echter weet ik dit niet zeker :S

het kan ook zo zijn dat t6k/6 met t6o/5 een 'lus' vormt en zo het motortje aandrijft (wat dus op t60/5 zit aangesloten).

ik zou het even testen; zet een multimeter op die pinnen en kijk wat er gebeurd als er iemand je koffer opentrekt. Let daarbij op dat je echt moet kijken naar het open trekken van het handvat en niet naar het gaan bewegen van het motortje van de cv.

wat je met jouw eigen schakelaar wil doen is dat signaal namelijk 'namaken'.

t6k = rode stekker op comfort module (6-pin)
t6o = zwarte stekker op comfort module (6-pin)
comfortmodule
http://www.bm-onderdelenshop.nl/polo/po ... odule.html

zit bij je koppelingspedaal, als je vanaf onder naar de dashboard kijkt zie je hem zo zitten
 
Johan zei:
had van Bas gegrepen dat er een plus-puls op komt om hem te openen, dus je moet vanaf je schakelaar een plus op 1 vd draden gooien..

yep klopt,

ik kan alleen niet uit de tekeningen halen of nu t6k/6 met t6k/2 met elkaar verbonden worden, of dat een van de 2 t6k pinnen op de motor moet sluiten zodat deze met t6o/5 een gesloten lus vormt, of dat er enkel een plus op de t6k/2 nodig is. dat moet dus even gemeten worden.
 
nou, ik heb vanuit de achterklep een draad naar voren toe gelegd en die moet ik op de schakelaar aansluiten :) en die draad heb ik rechtstreeks op het motortje aangesloten. Als ik nu een plus op die draad zet dan komt het motortje naar buiten maar niet zo snel als dat je normaal aan je handgreep trekt. Zal van het weekend even meten op me comfortmodule.
 
polomaniac zei:
zover ik kan zien is het niet bij een polo geleverd :S

maar als ik het even vergelijk met de passat, waar het zeker te weten in zit , dan is het niet heel moeilijk om aan te sluiten.

het lijkt er op dat wanneer je aan je kofferbak-handvat trekt er 2 aansluiting in de boordunit wordt verbonden

T6k/6 met t6k/2, echter weet ik dit niet zeker :S

het kan ook zo zijn dat t6k/6 met t6o/5 een 'lus' vormt en zo het motortje aandrijft (wat dus op t60/5 zit aangesloten).

ik zou het even testen; zet een multimeter op die pinnen en kijk wat er gebeurd als er iemand je koffer opentrekt. Let daarbij op dat je echt moet kijken naar het open trekken van het handvat en niet naar het gaan bewegen van het motortje van de cv.

wat je met jouw eigen schakelaar wil doen is dat signaal namelijk 'namaken'.

t6k = rode stekker op comfort module (6-pin)
t6o = zwarte stekker op comfort module (6-pin)
comfortmodule
http://www.bm-onderdelenshop.nl/polo/po ... odule.html

zit bij je koppelingspedaal, als je vanaf onder naar de dashboard kijkt zie je hem zo zitten
Ik heb net gemeten:
t6k/6 en t6k/2 veranderd niet als je aan de greep trekt. blijft 0v
en die andere is ook 0v en gebeurd ook niks mee.

Verlichting vd schakelaar is nu wel aangesloten
heb de + vd verlichting bij de alarmlichtschakelaar weggepakt en aangesloten op pin 5
heb de - ook bij die schakelaar gegapt en aangesloten op pin 2 werkt nu goed en dimt netjes mee als ik dashbord dim.


Verder heb ik een constante + op pin 3 aangesloten vanaf de radio en op pin 4 de draad die ik vanuit achter de klep naar voren heb getrokken.

Het werkt nu goed. foto's volgen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!