Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is niet gratis te zien!!!Heel zuur allemaal, hoop van harte dat ze de auto terug nemen.
Voor jou nu te laat maar je kunt via internet gratis zien of een auto in het verleden een WOK status gehad heeft; kijk maar: https://www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=2-KFL-48 ,dan even op schade check klikken en nogmaals kenteken invoeren. stukje lager staat ook dat in oktober 2019 de auto bij de APK 5 aandachtspunten had waaronder foutmeldingen van ABS en Airbags, geeft ook al te denken. Die site probeert aan alle kanten je te laten betalen voor meer info, voorgaande is al zichtbaar zonder betaling. Om te controleren of niet alle informatie slechts een voorbeeld is zoals hier en daar vermeld staat, heb ik het met mijn eigen kenteken gecheckt, die geeft een groen knopje: geen WOK geschiedenis.
Ben het helemaal met je eens. Maar helaas, zo werkt het wel. Als jou auto total loss wordt verklaart, dan keert de verzekering jou het geld uit, daarmee wordt de verzekeringsmaatschappij eigenaar van de auto, en ze willen deze namelijk zsm tegen een zo hoog mogelijke prijs weer verkopen. Als je handig bent, en er is schade wat goed te verhelpen valt, tja rijdt die paar maanden later weer rondBeetje off-topic...maar ik heb eens een aanrijding gehad, waarbij iemand bij mij achterop was gereden (niet mijn schuld; ik was gestopt om voorrang te verlenen en de bestuurder achter mij had dat te laat bemerkt); auto door de verzekeringsmaatschappij economisch total loss verklaard en werd aan een opkoper verkocht. Die auto was een keurige Polo 9N en ik kreeg de dagwaarde vergoed. Daarvan kon ik zeker geen soortgelijke auto kopen... Niet veel later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg of ik de boekjes van de auto nog had; mijn Polo was toch gerepareerd en die mevrouw had 'm gekocht. Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat ik de benadeelde ben, maar wel een paar jaar ouder moest gaan rijden, dat die mevrouw wèl in mijn keurig gerepareerde auto rondrijdt en dat daar iemand nog op verdiend heeft ook! Ik begrijp dat het zo werkt in verzekeringsland, maar toch voelde ik me een beetje bedonderd...
Ja dit is wel erg makkelijk! Wat willen ze bij de vorige eigenaar gaan ophalen? Waarom de auto zoveel probleem heeft? Ik zou duidelijk maken dat je binnen nu en 5 dagen (of redelijke termijn) een oplossing wilt horen! Mocht de oplossing niet komen, dan de koop ontbinden met terugvorderen volledig aankoopbedrag. Je hebt een rechtsbijstand? Die zeker inschakelen nu. Hoe eerder hoe beter. Eerlijk; ik had allang aanspraak gedaan op me geld.Eerste reactie was 'de kunst van het afschuiven'. Ze hebben de auto gekocht in de staat zoals hij is en ze gaan na of ze de vorige eigenaar nog kunnen benaderen voor nadere informatie..... Ik wacht zijn bericht even (kort) af. Wordt vervolgd!
Dank je wel, Frank!Heel zuur allemaal, hoop van harte dat ze de auto terug nemen.
Voor jou nu te laat maar je kunt via internet gratis zien of een auto in het verleden een WOK status gehad heeft; kijk maar: https://www.kentekencheck.nl/kenteken/?i=2-KFL-48 ,dan even op schade check klikken en nogmaals kenteken invoeren. stukje lager staat ook dat in oktober 2019 de auto bij de APK 5 aandachtspunten had waaronder foutmeldingen van ABS en Airbags, geeft ook al te denken. Die site probeert aan alle kanten je te laten betalen voor meer info, voorgaande is al zichtbaar zonder betaling. Om te controleren of niet alle informatie slechts een voorbeeld is zoals hier en daar vermeld staat, heb ik het met mijn eigen kenteken gecheckt, die geeft een groen knopje: geen WOK geschiedenis.
Ik heb zo’n zelfde rapport gezien van mijn Polo en die vergeleken met die van mijn vorige auto en de afkeurpunten en overige punten kwamen volledig overeen. Dat was dan wel een betaald rapport.Is niet gratis te zien!!!
is een voorbeeld wat je ziet
Zo off topic is jouw verhaal eigenlijk helemaal niet.... De reden dat ik deze Polo heb gekocht is omdat mijn Mini kort daarvoor total loss is gereden. Een vrachtwagen had de hele zijkant in elkaar gedrukt terwijl mijn auto geparkeerd stond. Op geen enkele wijze mijn schuld.Beetje off-topic...maar ik heb eens een aanrijding gehad, waarbij iemand bij mij achterop was gereden (niet mijn schuld; ik was gestopt om voorrang te verlenen en de bestuurder achter mij had dat te laat bemerkt); auto door de verzekeringsmaatschappij economisch total loss verklaard en werd aan een opkoper verkocht. Die auto was een keurige Polo 9N en ik kreeg de dagwaarde vergoed. Daarvan kon ik zeker geen soortgelijke auto kopen... Niet veel later werd ik gebeld door een mevrouw die vroeg of ik de boekjes van de auto nog had; mijn Polo was toch gerepareerd en die mevrouw had 'm gekocht. Wat ik niet begrijp in dit verhaal, is dat ik de benadeelde ben, maar wel een paar jaar ouder moest gaan rijden, dat die mevrouw wèl in mijn keurig gerepareerde auto rondrijdt en dat daar iemand nog op verdiend heeft ook! Ik begrijp dat het zo werkt in verzekeringsland, maar toch voelde ik me een beetje bedonderd...
Dat klopt! Een Saab 9-3 Aero (V6T, speciaal ding wel) werd total loss verklaard met een kapotte motorkap, bumper, spatbord en koplampen (XENON). Chassis was 100% recht, zelfs de bumpersupport was niet geraakt (auto is ergens onder geschoven). Airbagsensor is NET van de bumpersupport afgetikt en de bijrijders airbag getriggert.. sja, en dat icm een gordelspanner is het een total lossje geworden! Voor mij weer een voordeeltje, de auto was niet duur in aanschaf en is inmiddels helemaal goed hersteld! super wagen!Dingen waarop een auto ook snel economisch total loss gaat, airbags en gordelspanners, spreek uit ervaring
Dat klopt inderdaad en is precies mijn punt! Voor jou een voordeel, maar de originele eigenaar kreeg het bericht dat zijn auto total loss was en kreeg waarschijnlijk de "Saab dagwaarde"... terwijl die speciale Aero V6GT inmiddels weer rondrijdt met een nieuwe, trotse eigenaar! En dat vind ik zuur.Dat klopt! Een Saab 9-3 Aero (V6T, speciaal ding wel) werd total loss verklaard met een kapotte motorkap, bumper, spatbord en koplampen (XENON). Chassis was 100% recht, zelfs de bumpersupport was niet geraakt (auto is ergens onder geschoven). Airbagsensor is NET van de bumpersupport afgetikt en de bijrijders airbag getriggert.. sja, en dat icm een gordelspanner is het een total lossje geworden! Voor mij weer een voordeeltje, de auto was niet duur in aanschaf en is inmiddels helemaal goed hersteld! super wagen!
Tja. Denk dat je daar niks tegen gaat doen. Misschien een auto kopen bij een erkende dealer? Veel vragen stellen over de auto? Hoe komen ze aan deze auto? Onderhoud inzien? Testrijden? Laten controleren door je eigen garage?Dat klopt inderdaad en is precies mijn punt! Voor jou een voordeel, maar de originele eigenaar kreeg het bericht dat zijn auto total loss was en kreeg waarschijnlijk de "Saab dagwaarde"... terwijl die speciale Aero V6GT inmiddels weer rondrijdt met een nieuwe, trotse eigenaar! En dat vind ik zuur.
Maar afgezien daarvan; hoe mooi zou het zijn als wij als forum een vuist zouden kunnen maken tegen malafide handelaars die auto's verkopen die halfslachtig "gerepareerd" zijn zoals Rbobeldijk z'n Polo. Hij heeft voor een courante prijs een mooie Polo gekocht die achteraf een moedwillig slecht gerepareerde schade auto bleek te zijn. Ik krijg daar buikpijn van!
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.