Was het ook niet zo dat een nieuw accu echt ingeleerd moet worden om weer juist op te laden? (weet niet of dat sowieso van toepassing is op de specifieke auto)
Denk niet dat 1x een lege accu je accu sloopt hoor. Welk merk is het? De mijne is nu een paar jaar oud en meerdere keren totaal plat geweest. (Ik gebruik mijn auto niet voor woon-werk dus rijd er alleen prive mee, soms staat ie dus wel 2 weken stil) en toen mijn radio de accu nog structureel leeg trok heb ik vaker dan eens gehad dat de deuren niet meer van slot gingen na 1 week stilstaanLaatste update:
- Radio aansluitingen omgewisseld, dan werkt geheugen niet meer goed dus hij zat zoals reeds vermoed wel goed aangesloten.
- Lekstroom gemeten is direct na afsluiten auto 0.6A en zakt na paar minuutjes naar 0.005A dus helemaal prima.
Ik meet in serie tussen minpool, ik neem aan dat er geen verbruikers zijn die hier niet doorheen gaan.
- Na een paar dagen is de accu richting 12.3V, niet geweldig dus, met of onder accu aangesloten lijkt weinig verschil te maken bij korte proef (1nachtje)
Enige conclusie die ik kan trekken is dus slechte accu van 1jaar oud.
Het zou mogelijk zijn dat ik kort na aanschaf misschien een keer lichten heb aangelaten en hem om zeep heb geholpen.
Klopt inderdaad. De accu moet opnieuw worden ingeleerd voor een goede werking.Was het ook niet zo dat een nieuw accu echt ingeleerd moet worden om weer juist op te laden? (weet niet of dat sowieso van toepassing is op de specifieke auto)
Update:zekering trekken om een illegale verbruiker op te sporen is al jaren een no go de beste manier om een clandestiene verbruiker op te sporen is een spanning val meeting over de zekeringen uit te voeren
in de volgende link wordt dit goed uitgelegd https://www.mvwautotechniek.nl/clandestiene-verbruiker/
Ja maar onder de 12V na anderhalve week wel haha.Zo een paar dingen; Een vergeten OBD dongle in je poort, alarm, controleren op afgetakte stroomkabels of er niet toevallig iets erbij is gehangen, fake alarm lampje in je deur (weet niet of seat zo iets heeft) Maar heb je elke x met dezelfde meters gemeten, misschien sporen die niet. Wat voor kwaliteit accus heb je erin gehangen. Tot slot probeer eens een langere periode alleen de radio aan op contact (ja dan heb je geen zenders meer )
Aan de andere kant klinkt 12.3V na enkele dagen niet als erg weinig....
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.