Achterportier wisselen - aandachtspunten?

Vanwege een aanrijding dient de portier van mijn vijfdeurs 9n3 (linksachter) vervangen te worden.
Nu heb ik online een portier gevonden van een schade auto die in onderdelen wordt verkocht.

Ik vroeg me af:

- is het vervangen van een deur een beetje te doen door iemand die nooit heeft geklust? (ik Stick Out Tongue) M.a.w. moet ik 'm per se naar de garage brengen?
- klopt het dat ik het slot van de oude deur moet overzetten op de nieuwe deur alvorens ik hem vervang? Of is het slot van de nieuwe portier plug-and-play (so to speak?)
- wat zijn de overige aandachtspunten?

Alvast dank voor de reacties!
P.S. Heb al het nodige online bekeken, zoals workshop-manuals.com, ben enkel benieuwd naar jullie meningen voor meer zekerheid.
 
Volkswagen  Polo  1.2 55pk 
ik zou het ten eerste met zijn tweeën doen, voor het gemak.
Slot moet je overzetten, of je moet de gelukkigste man op de aarde zijn met een sleutel die precies in beide sloten past en werkt
Ik weet niet wat je allemaal in je achterportier hebt zitten wat elektrisch is, speakers, cv, elektrische ramen?
Meestal zit er een soort snelkoppeling in je deurstijl die je los kan maken, dan de bouten losdraaien van de scharnieren en de deur wegleggen.

probeer deze eens?

http://workshop-manuals.com/volkswa...al_locking/rear_door/door_remove_and_install/
 
  • Leuk
Waarderingen: Mehmet85
D
ik zou het ten eerste met zijn tweeën doen, voor het gemak.
Slot moet je overzetten, of je moet de gelukkigste man op de aarde zijn met een sleutel die precies in beide sloten past en werkt
Ik weet niet wat je allemaal in je achterportier hebt zitten wat elektrisch is, speakers, cv, elektrische ramen?
Meestal zit er een soort snelkoppeling in je deurstijl die je los kan maken, dan de bouten losdraaien van de scharnieren en de deur wegleggen.

probeer deze eens?

http://workshop-manuals.com/volkswa...al_locking/rear_door/door_remove_and_install/
Dank voor je reactie!
Ik zit dus met het slot, de portier heeft een automatisch slot, kan niet van buiten geopend worden. Voor de goede orde, tis dus de deur linksachter. Zit geen speakers in en het raam is handmatig.

Ik neem aan dat ik dan niet het slot hoef over te zetten?
 
Volkswagen  Polo  1.2 55pk 
Er zit geen slot cilinder (waar de sleutel in moet) in de achterdeuren.
de achterdeur vergrendeling werkt elektronisch.
Is dus een kwestie van de stekker weer aansluiten en het werkt.
Hoeft en kan niet ingeleerd worden.
Als je de nieuwe deur compleet gekocht hebt hoef je dus niks over te bouwen.
Niet compleet is alles overbouwen.
Is ook niet heel moeilijk.
Als je het deurpaneel eraf trekt kan je zien wat waar moet.
Kan maar op 1 manier.
Tip is vaak maak een foto voor je iets uit elkaar sloopt.
Dan heb je altijd nog een voorbeeld hoe het zat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Mehmet85
Er zit geen slot cilinder (waar de sleutel in moet) in de achterdeuren.
de achterdeur vergrendeling werkt elektronisch.
Is dus een kwestie van de stekker weer aansluiten en het werkt.
Hoeft en kan niet ingeleerd worden.
Als je de nieuwe deur compleet gekocht hebt hoef je dus niks over te bouwen.
Niet compleet is alles overbouwen.
Is ook niet heel moeilijk.
Als je het deurpaneel eraf trekt kan je zien wat waar moet.
Kan maar op 1 manier.
Tip is vaak maak een foto voor je iets uit elkaar sloopt.
Dan heb je altijd nog een voorbeeld hoe het zat.

Dank voor de reactie @DeeOow. Is dat overzetten van een nieuwe deur een beetje te doen als je geen technische kennis hebt? Zover ik heb kunnen oordelen zijn de scharnieren vrij simpel. Ik heb echter weer van anderen gehoord dat het nodige pas- en afstelwerk moet gebeuren...
 
Volkswagen  Polo  1.2 55pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!