Achterruitenwisser defect

Toen ik mijn polo 9n 1.9tdi kocht was de ruitenwisser achter defect. Ook de sproeier werkte niet. Laatst op de sloop een tweedehands ruitenwisser / sproeier unit gekocht, ervan uitgaande dat het probleem hierin lag. Gisteren vervangen, werkt de ruitenwisser en sproeier nog steeds niet. Toen ik de sproeier gebruikte hoorde ik het ergens links achter druppelen. Bleek dat in de kofferbak, tegen de linker wand een verbindingsstukje van het vloeistof slangetje los was en de vloeistof over de stekkers eronder liep. Er zitten daar drie stekkers/verbindingsstukjes onder elkaar. (ik kan er geen link of plaatje van vinden). Deze waren allemaal nat. Ik kan nergens een elektrisch schema vinden van de polo 9n, ik weet niet of deze stekkers de draden van de achterruitenwisser bevatten? Gek genoeg heb ik mijn polo vorig weekend nog uitgelezen, vagcom gaf geen foutcodes.. Ik neem aan dat er toch een foutcode gegeven moet worden wanneer de draadjes van de ruitenwisser kortsluiting/geen contact maken?

Iemand een idee of dit het probleem kan zijn? Als ik de ruitenwisser aanzet hoor ik hem ook niet 'proberen', hij doet gewoon niets. Lijkt wel alsof hij gewoon geen power krijgt. Weet iemand hoe de draden van de achterruitenwisser lopen?
 
Vanmorgen de zekering vervangen, ruitenwisser aangezet en hij deed het. Hij ging 1 keer heen en weer en toen hield hij ermee op. Het motortje wordt wel warm, hij krijgt wel stroom, maar hij doet het niet. Ik heb naar de stekkertjes in de kofferbak gekeken en er zat inderdaad een groene waas over. Betekend dit dat er kortsluiting geweest is? Iemand een idee wat er mis is met mijn ruitenwisser?
 
Ja dan maken ze kortsluiting. Alles loshalen. Schoonmaken en kabels nalopen of ze nergens door liggen schuren. En trek de stekker op je ruitenwissermotor een los en zet dan je ruitenwisser eens aan achter. Als dan de zekering klapt weet je zeker dat het ergens in de kabels zit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!