Achteruitrijcamera

Vaak wordt VAG technics in Zeist (?) of Pro Car Audio in Ridderkerk genoemd.

Als mijn camera binnen is wil ik ook wel een how-to maken, als je zelf aan de gang wilt. Ik heb al een goede PDF gevonden voor de RNS, maar deze zou niet veel anders moeten zijn.
Qua principe gelijk, maar met andere aansluitingskabels.
 
Bedankt voor je reactie, ben zelf niet handig, heb spy-europe gevraagd en kost maar €80,- voor het inbouwen, iemand ervaring met dit bedrijf en eventueel met de achteruitrijcamera's die ze verkopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen polo  6r  1.2tdi 
waar ik woon rijd het vol van maserati, porsche, ferrari, dus van men polo'tje zullen ze niet vlug iets stelen Big Grin dus ik zou het niet weten of het diefstalgevoelig is..

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
Iemand een idee op welke kabel ik mijn geschakelde + van mijn camera moet hangen?
op mijn rns510 heb ik zo'n adapter steken, maar zou de radio zelf ook geen + doorgeven als je hem in achteruit zet? zodat ik hiervan kan aftakken? want vind het wat jammer om in de kabels van mijn achterlicht te knippen..

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
De achteruit rij lampen werken op 12V, dus die zou je kunnen gebruiken voor de voeding.

De layout is als volgt:
wiring10.png


Overigens heb ik het zelf gedaan met een relais schakeling omdat mijn camera nogal gevoelig is voor slechte stroom. Relais schakelt dan op aansturing van pin 5 van rechtsachter en zet 12V vanaf de hemel erop.
Maar dit is alleen als het niet wil met het achteruit licht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit zocht ik dus Big Grin nu nog aftakklemmetjes halen, en dan met een gerust hart achteruit rijden Big Grin
gelukkig geen bumper moeten demonteren, maar wel wat prutsen met 2 personen!
aangezien het puur op gevoel is, is een handleiding nogal moeilijk.

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!