Actieradius polo 1.2 TDI 2014

Hallo allemaal

Hoeveel km kan jullie polo 1.2 diesel rijden op een volle tank? Ik kom niet boven de 800 terwijl ik veel snelweg km maak..

Vriendelijke groet Stefan kreukniet
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Hallo allemaal

Hoeveel km kan jullie polo 1.2 diesel rijden op een volle tank? Ik kom niet boven de 800 terwijl ik veel snelweg km maak..

Vriendelijke groet Stefan kreukniet
Komt mij herkenbaar voor. Ik reed op de snelweg gemiddeld 1:20 als t mooi weer was...
In de stad 1:17...

Mijn huidige Fabia 1.0 MPI (benzine) doet deze nummers met gemak en dan geef ik t ding flink op zn huid...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan.K
Een Polo heeft een 45 liter tank. Theoretisch kan je bij 1:20 een bereik van 900 km halen.
Als je aangeeft 800 km te halen dan rijdt jouw Polo gemiddeld 1:17.8.

Hoeveel actueel verbruik geeft de boordcomputer aan als je op de snelweg rijdt?

Er kunnen verschillende factoren zijn die je bereik minder maken, zoals bredere banden, aanlopende remmen, zware belasting zoals gereedschap of een reserveband in de kofferbak.
 
Verbruik is sterk gerelateerd aan rijstijl en onderhoud (bijv banden). Tip: zet de boordcomputer op huidig verbruik, dan leer je wat veel brandstof verbruikt. Rij op zo'n manier dat je vrijwel niet hoeft te remmen.

Ik zit op ca 1000-1100km op een tank. Rij meestal op cruise control netjes rond de maximum geldende snelheid. Motor is wel getuned en auto is nog iets verlaagd. Inmiddels 360k op de teller, vrijwel geen olieverbruik. Rij ca 30k per jaar.
 
VW  Polo 6R  1.2TDi Bluemotion 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Ik hou het al heel lang bij. Ik rij nu gemiddeld tussen de 1 op 24-25. Dat is bij mij, ongeveer bij 500 km in de week naar mijn werk op Schiphol. In de winter zit ik iets lagen, natuurlijk. Bandenspanning altijd op 2.7. Dus als ik, laat ik zeggen de dagteller en wat de boordcomputer zegt aan bereik, optel ze dan zit ik meestal zo rond de 1100 km. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Rij nu op zomerbanden en ik de winter ja, winterbandjes :)

Oh en over dat cuppen. Ligt vaker aan slechte schokbrekers dan iets meer lucht. Zelf meegemaakt.

Auto heeft 240k gelopen. Geen olie verbruik. En elke 15k een beurt.
 
Volkswagen  polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Ik heb er all season banden onder van vredestein met 2,2 voor en 2,5 achter! Ik rij gemiddeld 110 km/h en geen bagage t is wel een weg met 3 keer rotonde en paar keer in en uit voegen en laatste stuk stad misschien dat het daar aan ligt? Auto is vandaag voor de keuring geweest met 275km en 5000 uitstoot wat ik best netjes vind
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Ik heb 1 op 23,2 gereden over meer dan 200.000km. Elk tankbeurtje is minutieus ingevoerd.

Auto was gechipt en netjes onderhouden. Stond op de normale 15 inch Bluemotion velgen met Michelin Crossclimate banden op 2,5 bar rondom.

Ik heb nu een 1.0 TSI en die doet het een stuk minder zuinig, maar de overstap naar benzine is gedaan omdat ik minder kilometers ben gaan rijden, en daarmee is ook m'n rijprofiel veranderd (meer stad, randstad/filerijden) ik denk dus dat daar ook verschil in zit.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Highline BMT + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Ik heb 1 op 23,2 gereden over meer dan 200.000km. Elk tankbeurtje is minutieus ingevoerd.

Auto was gechipt en netjes onderhouden. Stond op de normale 15 inch Bluemotion velgen met Michelin Crossclimate banden op 2,5 bar rondom.

Ik heb nu een 1.0 TSI en die doet het een stuk minder zuinig, maar de overstap naar benzine is gedaan omdat ik minder kilometers ben gaan rijden, en daarmee is ook m'n rijprofiel veranderd (meer stad, randstad/filerijden) ik denk dus dat daar ook verschil in zit.
Tevreden over de Michelin crossclimate? Moet volgende week nieuwe banden en denk er aan om deze te doen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!