Inderdaad zoals al is genoemd, jullie gaan aardig oftopic hier, dus graag weer ontopic nu!
Qua ervaring die ik zelf heb met Ventura en JD, zijn dat 2 ervaringen die echt lichtjaren ver uitelkaar liggen.
Bij beiden betreft het bij mij een tweedehands box voor de 1.2
TDI.
Bij Ventura nam ik destijds contact op over een afgebroken clipje (mijn fout, geef ik ook toe), ik werd toen aanvankelijk snel weer benaderd of ik even kon bellen. Dat leek mij wel goed.. echter aan de telefoon werd ik afgedaan als een kindje dat niet moest klooien met dingen enz en ik werd echt behandeld alsof ik een randdebiel was.
(nb ik ben een universitaire student, dus volgens mij zitten er dan toch zeker wel ergens goed werkende hersens in mijn hoofdje)
Na die slechte ervaring besloten de box de deur uit te doen en te gaan sparen voor een JD box.
Toevallig kwam er toen 1 beschikbaar op het forum, dus snel beslist en die overgenomen.
Toen vervolgens moest deze box voor mijn auto een sw update hebben, dus wederom was contact met het bedrijf vereist. Om eerlijk te zijn, ik zag er heel erg tegen op gezien de reactie van Ventura, maar mijn god, mijn kaak viel zowat letterlijk uit mn mond toen ik de klantvriendelijkheid van JD merkte. Dat zijn gewoon echt 2 totaal verschillende werelden. Bij Ventura was ik als voetveeg nog niet goed genoeg, terwijl er bij JD gewoon naar je geluisterd wordt en er vriendelijk en gericht wordt gereageerd op vragen.
Verder valt mij ook op dat er wisselende reacties zijn op Ventura, de een zeer positief en de ander werd soms nog erger afgescheept dan ik.
(klein voorbeeldje over Jason Choi op SO, hoe en wat die situatie precies was geen idee, maar dat Ventura überhaupt het lef heeft om hem meneer chap-choi te noemen in de mail conversaties gaat mij al veel te ver...)
Als laatste, mijn auto is rustiger, krachtiger en volwassener met een JD box dan met eentje van Ventura.
De Ventura was bij mij op de snelweg onprettig luid (kwam echt een hard hol geluid uit de motor bij 2400 rpm, maar goed ander motortype), knalde bij de turbo kick-in (~1500rpm) erg hard in je rug (opzich leuk, maar gezond kan het niet zijn voor je turbo), trok ook niet zo geweldig meer door boven de 100 en de box had er een "handje" van om bij warm weer volledig ontregeld te kijken (1 keer zelfs gehad dat toen de turbo pas bij ong 2500 rpm erin kwam knallen, maar dat was dus 1 rit!)
Maw, JA! Ik vind JD de meerprijs absoluut meer dan waard! Alleen al qua klantvriendelijkheid
Qua product ook, maar dan voor de 1.2TDI