Afdichten EGR 1.4 tdi (motorcode: BNM) hardware- of softwarematig?

Beste Polo liefhebbers,

Om potentiële motorschade te voorkomen en (naar horen zeggen) een soepelere loop van de motor, wil ik graag de EGR afdichten.

Kan dit met een metalen plaatje of kan dit ook softwarematig? (of is een combinatie van beide methoden noodzakelijk?)

Het betreft een:
Polo 9n3 1.4 TDI
Bouwjaar: 2005
Motorcode: BNM

Alvast bedankt voor jullie reacties!

ps. indien softwarematig: ik hou me aanbevolen voor forumleden met een VAG-COM en wat vrije tijd :)
 
Het kan softwarematig. Ik zou hem persoonlijk helemaal afdoppen alleen dan moet je alsnog naar een tuner om de EGR helemaal weg te schrijven. Als je hem namelijk afdopt gaat je motormanagement lampje branden als je hem niet wegschrijft. Ik had bij mijn vorige auto ook afgedopt en weg laten schrijven en dat ding reed echt veel lekkerder.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!