Afslaan motor Polo 9N 1.4 FSI (12-2002)

Samwise

Nieuw lid
Goedenavond,

Ik zit met een probleempje, mijn Polo heeft af en toe de behoefte om af te slaan.
Als ik het gas loslaat, afrem bij het verkeerslicht en de koppeling in trap zakt zoals normaal het toerental terug naar stationair. Echter af en toe blijft het toerental zakken en slaat de auto af. Als ik hem dan opnieuw start slaat hij vrijwel meteen weer af, alleen als ik wat gas bij geeft blijft hij lopen.
Na een keer of 3/4 te zijn afgeslagen is het probleem weer weg en blijft hij netjes lopen.

Ik heb dit probleem nu in een maand tijd 3 keer gehad. Elke keer op een ander moment/situatie (na lange rit, korte rit en ook met koude motor).
De auto loopt buiten deze 3 keer prima stationair, start goed/snel en heeft al zijn servicebeurten gewoon op tijd gehad.

Ik heb de auto via VCDS uitgelezen (autoscan) maar hier is niets uitgekomen.

Heeft iemand mogelijk een idee waar de oorzaak kan liggen? Of welk auto onderdeel ik specifiek uit kan lezen met VCDS?

Alvast bedankt,
Sam

ik gok dat je koppakking eraan is. Ik had deze symptomen ook bij mijn vorige auto en daarvan bleek uiteindelijk de koppakking lek te zijn.
De auto start en rijdt prima wanneer 'ie koud is, maar zodra die warm wordt doet hij vervelend.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik gok dat je koppakking eraan is. Ik had deze symptomen ook bij mijn vorige auto en daarvan bleek uiteindelijk de koppakking lek te zijn.
De auto start en rijdt prima wanneer 'ie koud is, maar zodra die warm wordt doet hij vervelend.

Bedankt voor jullie reactie,

Bij mij doet hij het bij zowel koude als warme als door en door warme motor.
Ik rij redelijk veel en het probleem doet zich vanuit het niets heel soms voor. Als het de koppakking geweest was dan waren er (bijna) altijd problemen. Tevens is mijn oliepijl en koelvloeistof pijl inorde en veranderd ook niet.

Vanavond weer meerdere keren achter elkaar niet stationair blijven lopen...

Was tijdens een korte rit (redelijk koude motor)

Iemand tips?

hoi mijn tip is om je gasklephuis eens te reinigen het kan zijn dat deze vervuild is
met koolaanslag
deze kan je zelf voorzichtig reinigen en dan de basis afsteling van de gasklep uitvoeren
grt donna

Hebben jullie hem gedemonteerd? En uit elkaar gehaald of gewoon schoongemaakt waar je zo bij kan?

En hoe voer ik die calibratie uit?

Bedankt alvast!!

Zoooo die was vies!
Nu weer helemaal schoon.. Hopen dat het probleem nu niets meer van zich laat zien.

Iedereen alvast bedankt voor de tips!

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!