Airco blaast geen koude lucht

Beste

Misschien een tip voor als je het niet weet
Als je wegrijd even een tijdje alle ramen open doen
Zodat de ergste warmte eruit is
Dan na ongeveer 5min ramen dicht doen
En de lucht circulatie uit zetten zodat de warme lucht koud wordt
Vergeet niet als je haast op bestemming bent circa 5 a 10 min om de lucht ciculatie weer open te zetten
Voor condensvorming in airco (gaat hij wat langer mee
Het is alleen maar een tip

Gr Ron :)

Volkswagen  Polo Highline  TSI 1,0 DSG 7 
Eerst met alle ramen open wegrijden zodat de meeste warmte ontsnapt, daarmee ontlast je je airco.
Beste

Misschien een tip voor als je het niet weet
Als je wegrijd even een tijdje alle ramen open doen
Zodat de ergste warmte eruit is
Dan na ongeveer 5min ramen dicht doen
En de lucht circulatie uit zetten zodat de warme lucht koud wordt
Vergeet niet als je haast op bestemming bent circa 5 a 10 min om de lucht ciculatie weer open te zetten
Voor condensvorming in airco (gaat hij wat langer mee
Het is alleen maar een tip

Gr Ron :)
Dit inderdaad doe ik altijd, scheelt al een stuk. Thuis en op mijn werk doe ik (als het kan) bij parkeren ook de voorste ramen op een kiertje, dan kan het even doorwaaien.

Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Als de airco goed werkt en afgevuld is dan moet de airco nagenoeg direct koud zijn, mits de ventilator aanslaat.
Het hele 'een stukje rijden voordat ie koud wordt' zou bijna niet moeten bestaan.
Een goed werkende airco voelt bijna zo koud dat als je je hand er voor houdt dat je hem bij wijze van spreken niet eeuwig ervoor kan houden zo koud is het
Ik heb hetzelfde. Duurt lang voordat hij koud wordt, zeker met deze temperaturen, maar als ik eenmaal lang aan het rijden ben is het goed koud.
Vergeet niet dat de auto er ontzettend aan moet trekken en dit echt gewoon tijd kost.
Mijn auto mag dinsdag voor een grote beurt en zal dan ook een airco service van mij cadeau krijgen

• Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
Als de airco goed werkt en afgevuld is dan moet de airco nagenoeg direct koud zijn, mits de ventilator aanslaat.
Het hele 'een stukje rijden voordat ie koud wordt' zou bijna niet moeten bestaan.
Een goed werkende airco voelt bijna zo koud dat als je je hand er voor houdt dat je hem bij wijze van spreken niet eeuwig ervoor kan houden zo koud is het
Maar je bent met mee eens dat een auto eerst de hitte kwijt moet (dus ramen open) stukje rijden, airco vol aan, dat het bijna normaal is bij 30 graden dat het even duurt voordat hij écht helemaal koud wordt?
Gelukkig krijgt de Polo dinsdag een airco service.

Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Maar je bent met mee eens dat een auto eerst de hitte kwijt moet (dus ramen open) stukje rijden, airco vol aan, dat het bijna normaal is bij 30 graden dat het even duurt voordat hij écht helemaal koud wordt?
Gelukkig krijgt de Polo dinsdag een airco service.
Voordat de auto koud is duurt het even ja maar er moet binnen 30 seconden wel echt koude lucht uit je ventilatieroosters komen

Naast je AC knopje zit een knopje met een pijltje erop. Deze indrukken dan gaat hij de lucht in de auto koelen en geen verse warme lucht van buiten. Dan is het in de auto sneller koud.

Je kan ook Carbon Cleaning aan huis doen. Deze kunnen ook airco bijvullen en repareren. Ze doen ook je motor van binnen reinigen. Zodat je weer zuiniger rijdt. Airco bijvullen €90,-

Ik heb mijn motor laten reinigen door Carbon Cleaning.

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!