Airco maakt herrie

Hallo,

Op een of andere manier maakt mijn airco herrie, het is een beetje moeilijk om precies te omschrijven wat voor een geluid.
Het lijkt wel een beetje op een spuitbus die dan ingedrukt worden, anders zou ik het niet kunnen omschrijven.
Zet ik de airco uit dan is het geluid weg, draaien aan de knoppen qua blaasrichting doet het geluid ook veranderen, maar helemaal weg is het pas als de airco uitstaat.
Heb al onder de motorkap gekeken maar daar hoor ik het niet, is echt binnen in de auto.

Kent iemand die probleem, zo ja wat kan ik hier aan doen ?

En hoe weet ik of ik mijn airo moet vullen ?

Alvast bedankt.
 
wat je kan doen is iemand in de buurt opzoeken met een VAG-COM kabel en kijken of er foutcodes voor de airco zijn. Hiermee kan je ook zien of er te weinig vloeistof in zit (foutcodes).

Tweede optie is om een 'Airco-check' uit te laten voeren bij je dichtsbijzijnde airco-service-punt.
 
Fludizz zei:
wat je kan doen is iemand in de buurt opzoeken met een VAG-COM kabel en kijken of er foutcodes voor de airco zijn. Hiermee kan je ook zien of er te weinig vloeistof in zit (foutcodes).

Tweede optie is om een 'Airco-check' uit te laten voeren bij je dichtsbijzijnde airco-service-punt.

Ok wie komt er uit de buurt van Hoogvliet ????

Anders rij ik van het weekend wel even langs bij zo'n service gebeuren
 
Ben maar even langs een garage (kwikfit) gereden, volgens hun maakte het niet zoveel uit, wel vonden ze dat hij niet koud genoeg was en raden ze me aan het koel blok of iets in die richting te vervangen en alle andere dingen die erbij horen, nou weet ik niet of ze me nou een oor aan naaien of niet, heb er niet echt veel verstand van.......

Niemand ????
 
Heb nogmaals lopen voelen, en de koude lucht komt eigenlijk alleen bij mij, bij de gene naast me is het niet zo koud, is dit normaal?
Het is toch een systeem dus dan moet het toch overal even koud zijn ????
Of kan er iets mis zijn met de filters en kan ik dit zelf evt bekijken?
 
Fludizz zei:
Als je per persoon regelbare airco hebt is dat normaal Stick Out Tongue maar denk dat je het wel zou weten als je dat had dus verwacht dat er iets mis is (Verstopte ventilatiegaten ?)

Zou het wel een hele luxe uitvoering zijn heh Stick Out Tongue
Maar eens op het forum kijken hoe ik dat rechter rooster eruit krijg, of moet ik ergens anders kijken ?
 
Dan nog even twee vragen;

Hoe krijg ik de luchtroosters links en rechts precies los .

Hebben meer mensen het probleem dat ze het lampje van de airco en die ernaast niet goed zien branden, ze geven zo weinig licht
 
starsky zei:
Niet echt..

Denk dat ze vastgeklikt zitten en dat je ze er zo met een beetje kracht (evt. behulp van kleine schroevendraaier) eruit kan halen

Ga ik dat eens proberen, misschien zit er wel iets voor, of in een of andere rooster onder bij de bijrijders voeten
 
De buitenste roosters zitten id geklikt de middelste krijg je er niet lost uit daarvoor moet je het gehele middendashbord demonteren. en dan nog krijg je ze er niet uit want ze zitten erin vast geplasticlast. bij mij blaast hij links ook harder dan rechts maar mij maakt het niet zo heel veel uit.
 
Nou hij staat nu bij de garage om de airco te hervullen en nakijken, had nog even geïnformeerd bij de garage waar ik hem destijds gekocht heb, die vertelde mij dat de airco nog nooit bij gevuld is.......dacht dat het om de 3 jaar moest........

Ga morgen wel eens naar de roosters links en rechts kijken, maar hopelijk als het weer mee zit eerst speakers in de achterdeuren Big Grin
 
Ok Polo terug, kleine beurt gehad en alles was ok, dus ik kan er (hopelijk) weer een jaar tegen aan.
Airco is ook bijgevuld en schoongemaakt, dus eindelijk koel in de auto, net nu het weer er niet echt beter op wordt :?

Herrie is echter niet opgelost, maar kan hem misschien wel iets beter beschrijven, het lijkt of er een fan aanloopt, net zoals bij een computer, dat soort geluid, iemand enig idee waar ik dat zoeken moet ?
 
Iemand enig idee of er ergens achter de radio iets van een fan zit die gaat draaien zo snel als je de airco aanzet ?
Zet ik de airco uit dan is de herrie namelijk ook weg........
 
nee, ik heb dat ook je hoort een soort zoemend geluid op het moment dat je de airco aanzet. dat is de fan in het motorcompartiment je hoort het geluid onder de kap niet maar wel binnen in de auto. Je kunt er wat aan doen namelijk de gehele fan vervangen twv 275 euries dus ik heb het zo maar gelaten. Want op het moment dat je harder rijd schakelt je fan uit omdat de luchstroom voldoende is en dus ook je geluid weg.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!