AP schroefset

graafie

Exclusive lid
2,121
370
83
Ik zit al een tijdje te zoeken naar een verlagingsset/schroefset voor mijn Polo BM. Vooral de achterkant vind ik te hoog. Maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen dus daarom hier de vraag maar gesteld; Naar welk merk veren moet ik kijken en van welk merk moet ik uit de buurt blijven? Dus het mag een normale verlagingsset zijn maar ook een schroefset. Eibach is dus volgens het forum echt een topmerk maar zijn er nog meer?
Alvast bedankt voor de reacties. :wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest en voornamelijk vanwege de hoge achterkant. Bij onze oosterburen is een setje H&R veren populair. Deze zijn er in een versie van 25mm voor en 40mm achter verlagen.

Ik zit dus nog te twijfelen tussen Eibach en H&R...
 
bij eibach veren staat de achterkant nog ietsje hoger dan bij H&R hoe ik t zie, dus ligt er net aan wat je wilt;)

qua schroegsets (zou ik persoonlijk t liefste voor gaan) is eibach even eens een goed merk wat ik lees, net zoals ap en weitec;)
cobra ken ik zo niet, maar daar kan enveekaa misschien meer over vertellen?
en allicht dat bluepolo6r nog even zijn bevindingen kan geven over v-maxx?
;)

wat ik al van Bas hoorde was dat je beter bij ta technix uit de buurt kan blijven ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Eibach en H&R zijn allebei goede merken echter is Eibach als enige 'erkend' door autofabrikanten. Ook is eibach bekend doordat ze flink verlagen maar ook nog het comfort behouden en H&R ook verlaagd (misschien iets meer) maar dat het vooral stug is.

Ikzelf ga een dezer maanden Eibach verlagingsveren laten monteren; de sportline versie en die verlaagt +/- 4,5 mm.

Edit: hoop dat je er wat aan hebt!
 
Vmaxx is een aanrader als je die neemt met instelbare hardheid. (is echt een must aangezien de auto op zich maar een lichtgewicht is en VMAXX redelijk stugge veren heeft.) als je echt lager wil gaan dan de concurrentie dan moet je echt VMAXX aanschaffen, deze gaan het laagste op de polo bij mijn weten.
 
Ik heb inmiddels een prijsopgave voor een normaal setje veren van Eibach, incl montage en uitlijnen kom ik op een bedrag van dik 500 euro. :shock:
Dit is dus bij een plaatselijke bandenboer (aanbevolen door VW dealer).
Maar nu heb ik weer iemand gebeld en die verkoopt dus o.a. AP veren. Dit merk is onderdeel van KW. Is dit wat?

Knipsel 1.jpg
 
met precies die set rijden Enzo en ik :) Heb geen ervaring met andere schroefsets maar dit was best even wennen kwa rijgedrag voor mij. Schijnt ongeveer even comfi te zijn als KW, bochtengedrag is zo goed als gelijk gebleven, had het sportonderstel en die was al aardig goed. Maar ik heb het puur voor de verlaging gdaan en ik ben tevreden :)
 
Veren = Nee / Schroefkit = Ja vraag maar aan Barry, die gaat dit ook doen, hij is best comfort vind ik zelf maar nu staat hij best hard bij mij aangezien ik em lager dan et laagst heb zitten :)
 
@PoloDave, ik heb vanavond een prijsopgave gekregen en zou 754 euro kwijt zijn. Dat komt dus aardig overeen. :mrgreen: Een nette prijs voor een schroefkit toch?
Ik heb vanmiddag aardig wat positieve reacties gelezen over AP schroefkits.
Ik ga vrijdag nog even bij iemand langs voor een prijsopgave, ik denk dat deze niet veel vraagt voor montage, nadeel is alleen dat hij niet kan uitlijnen. Maar dit kan evt. wel bij een bandenboer gedaan worden. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!