Audio upgrade polo 6C

Beste Polo vrienden,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Cross Polo 6C uit 2014, nu wil ik mijn geluidskwaliteit wat opschroeven. Merk dat ik wat zuiverheid mis als het volume omhoog gaat. Nu is mijn vraag aan jullie:

Is het vervangen van de 2 tweeters voor en achter speakers genoeg om beduidend beter geluid te krijgen zonder een versterker in te bouwen. Ik ben niet perse heel handig in het inbouwen dus wilde dit uit handen geven.

Ik hoef geen enorme bass, het gaat mij puur om de audio kwaliteit in het algemeen.

Mijn budget is zo rond de €1000,-

Bedrijven die aangeraden worden die een all in one pakket aanbieden of
misschien mensen op dit forum die dit met mij willen doen? Uiteraard tegen betaling.

Welke speakers raden jullie aan mocht ik het zelf gaan doen?

Hoor graag wat jullie hier in zouden aanraden.

Groet! Laurens

Bijlage huidige radio.
 

Bijlagen

  • IMG-20230603-WA0006.jpeg
    IMG-20230603-WA0006.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 37
Volkswagen  Polo cross 6c  1.2 tsi 140pk 
Hoi Laurens,

Zelf heb ik ook gekeken naar een upgrade voor mijn audio. Des tijds heb ik een Focal Plug & Play IS 165 VW set gekocht en erin gezet (Wel aan de prijzige kant vond ik zelf). Hierdoor werd het geluid iets helderder maar vooral luider. Daarnaast toen een Helix subwoofer geinstalleerd waardoor het geluid beter klonk en de bass niet afhandelijk was van de speakers. Persoonlijk vond ik de subwoofer al genoeg om de audio kwaliteit te verbeteren. Maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak.

Ik hoop dat je hier iets mee kan en aan hebt :)
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
  • Leuk
Waarderingen: lauwie911
Hoi Laurens,

Zelf heb ik ook gekeken naar een upgrade voor mijn audio. Des tijds heb ik een Focal Plug & Play IS 165 VW set gekocht en erin gezet (Wel aan de prijzige kant vond ik zelf). Hierdoor werd het geluid iets helderder maar vooral luider. Daarnaast toen een Helix subwoofer geinstalleerd waardoor het geluid beter klonk en de bass niet afhandelijk was van de speakers. Persoonlijk vond ik de subwoofer al genoeg om de audio kwaliteit te verbeteren. Maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak.

Ik hoop dat je hier iets mee kan en aan hebt :)
Thanks! Wat ik me vooral af vraag is wat het kost om zoiets in te laten bouwen. Stel je betaald €1500 voor een upgrade, en je betaald de helft aan arbeidskosten, koop ik liever voor €1500 aan gear om het dan zelf voor elkaar te krijgen.
 
Volkswagen  Polo cross 6c  1.2 tsi 140pk 
Thanks! Wat ik me vooral af vraag is wat het kost om zoiets in te laten bouwen. Stel je betaald €1500 voor een upgrade, en je betaald de helft aan arbeidskosten, koop ik liever voor €1500 aan gear om het dan zelf voor elkaar te krijgen.
De subwoofer koste mij 360 euro (Tweedehands) ze zijn ook nieuw voor iets meer. De speakers die ik gekocht had waren 175 euro. Is wel goedkoper dan die 1500 euro maar je moet het dan wel zelf doen. En ik weet ook niet wat voor kwaliteit die andere upgrade is. Kan namelijk wel beter zijn of niet. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
In mijn Golf en daarna overgezet in mijn huidige Polo heb ik een Kenwood KAC-M1814 versterker geplaatst.

Door middel van een t-splitsing kan je de audiokanalen tussen je discover media unit en speakers wegpakken en versterken.
Je hoeft dan verder ook niks te doen met extra kabels trekken.

Er zit een zekering ingebouwd en omdat het bedoeld is om op een boot te gebruiken, is het ook nog vocht bestendig.
Dit is een goedkope, makkelijke en duidelijk merkbare upgrade die je wensen denk ik al zullen vervullen.

Uiteraard kan je daarna nog kijken naar bijv. een Helix sub om zo de speakers minder te belasten met lage tonen, en zo zuiverder geluid te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: lauwie911 en Rickkert
In mijn Golf en daarna overgezet in mijn huidige Polo heb ik een Kenwood KAC-M1814 versterker geplaatst.

Door middel van een t-splitsing kan je de audiokanalen tussen je discover media unit en speakers wegpakken en versterken.
Je hoeft dan verder ook niks te doen met extra kabels trekken.

Er zit een zekering ingebouwd en omdat het bedoeld is om op een boot te gebruiken, is het ook nog vocht bestendig.
Dit is een goedkope, makkelijke en duidelijk merkbare upgrade die je wensen denk ik al zullen vervullen.

Uiteraard kan je daarna nog kijken naar bijv. een Helix sub om zo de speakers minder te belasten met lage tonen, en zo zuiverder geluid te krijgen.

Hey, hoe bedoel je ; doormiddel van een t-splitsing kan je de audiokanalen tussen je discover media unit wegzakken en versterken?

Waar heb je deze versterker geplaatst? Sorry, ben echt een leek met car hifi.

Wellicht dat ik een Helix subwoofer laat plaatsen. Weet jij toevallig of die versterker die daar bij zit ook de deur speakers versterkt? Of enkel de subwoofer?
 
Volkswagen  Polo cross 6c  1.2 tsi 140pk 
Het lijkt op zoiets, alleen degene die ik had pakte dan de audio kanalen en zette deze om in tulp. Daarna gingen ze weer terug naar de speakers.

Maar ik wil niet flauw doen, maar je zei hierboven dat je het liever zelf doet dan iemand betaald om te laten doen.
En nu zeg je 'ben echt een leek met car hifi'. Dat is een beetje lastig natuurlijk haha. Hopelijk kom je eruit!


option-molex-t-kabelset-voor-power-quadlock.jpg
 
Match/Helix versterker met dsp en een subwoofertje laten installeren. Dat moet volgens mij heel goed kunnen voor minder dan 1000 euro. Echt een hele grote verbetering. Zijn genoeg mensen op t forum die die hebben gedaan. Even de zoekfunctie testen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Het lijkt op zoiets, alleen degene die ik had pakte dan de audio kanalen en zette deze om in tulp. Daarna gingen ze weer terug naar de speakers.

Maar ik wil niet flauw doen, maar je zei hierboven dat je het liever zelf doet dan iemand betaald om te laten doen.
En nu zeg je 'ben echt een leek met car hifi'. Dat is een beetje lastig natuurlijk haha. Hopelijk kom je eruit!


option-molex-t-kabelset-voor-power-quadlock.jpg
Thanks, snap nu wat je bedoelt!

Nou meer dat ik geen idee had hoeveel het kost om het te laten doen. Ben er inmiddels achter dat het laten plaatsen van nieuwe audio relatief meevalt in de kosten en mij dus een hoop hoofdpijn gaat voorkomen.
 
Volkswagen  Polo cross 6c  1.2 tsi 140pk 
Persoonlijk zou ik kiezen voor 1 of 2 compo sets in de auto als je die 1000 als budget hebt, zelf heb ik deze ( https://www.car-products.nl/autospeakers/4163-audio-system-h165-evo-2-4260101642134.html ) gehad i.c.m. deze ( https://www.car-products.nl/autospeakers/6347-audio-system-x165flat-evo2-4251834503199.html ) in de Touran (let wel; de eerste paste in mijn Polo 9N(3) NIET! (inbouw diepte te groot), weet niet hoeveel ruimte de 6R heeft..

Naast deze 2 composets (onversterkt overigens) had ik nog een 2 kanaals 190watt RMS versterker aan een Audio System KRYPTON 12" woofer, dit was echt mega strak geluid.. maar als je geen grote kist wilt denk ik dat je als aanvulling ook genoeg hebt aan bijvoorbeeld een https://caradio.nl/product/jbl-basspro-micro/
 
  • Leuk
Waarderingen: lauwie911
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!