SantanoS
Bekend lid
Beste forumleden,
Sinds 2,5 maanden heb ik een polo gti 1.4 tsi gekocht. Km stand 78.000 km
Al sinds ik de auto heb rookt die, ik kwam hier 2 weken later achter door een collega die toen achter mij reed. Daarna direct met de garage contact opgenomen en de auto langs gebracht, ze hebben toen een bepaalde vloeistof in de olie gedaan waardoor de klepsteelrubbers weer zacht moeten worden. Vervolgens heb ik 500 km ermee gereden en het maakte geen verschil.
Toen weer terug gegaan en hebben ze de motor geflushed.
Ook dat hielp niet dus ben weer terug gegaan(3e keer). Dit keer hebben ze wat laten weken(weet niet precies wat). Op deze manier zou het gereinigd zijn.
Helaas ook na de derde keer was het niet opgelost
Ik was er toen wel klaar mee en ben het vertrouwen wel kwijt geraakt.
Toen nogmaals de auto naar de garage gebracht en gisteren op gehaald.
Ze hebben de hele motor en turbo nagekeken en vermoeden dat het toch de klepsteelrubbers zijn.
De zuigers etc hebben ze eerder al bekeken met een camera.
Zelf ben ik niet technisch.
Ze hebben nu opnieuw een vloeistof in de olie gedaan om die klepsteelrubbers zacht te maken zodat ze weer goed afdichten.
Ik moet dus nu weer 500 km ermee rijden.
Helaas zag ik net dus weer rook met rijden.
Gelukkig heb ik 3 maanden verlenging van de garantie, het betreft een vakgarage met bovag.
De rook is vooral bij een rotonde, ik rijd de rotonde op en doe mijn gas los, vervolgens geef ik een klein beetje gas en zie ik in mijn binnenspiegel rook(lichte rook).
Nu heb ik eerder ook in zijn neutraal even getest en gas gegeven en dan komt er weer zwarte rook uit.
Erg vervelend en vooral vermoeiend omdat ik op deze manier gewoon niet kan genieten van de auto, uiteraard weet de garage dit.
Ik ga dus nu weer 500 km ermee rijden en hopen dat het over gaat.
Wat zijn jullie ervaringen?
Klepsteelrubbers klinkt logisch toch?
Had al de echte Volkswagen dealer gebeld, die gaven al aan dat snel 1000 euro kan kosten.
Sinds 2,5 maanden heb ik een polo gti 1.4 tsi gekocht. Km stand 78.000 km
Al sinds ik de auto heb rookt die, ik kwam hier 2 weken later achter door een collega die toen achter mij reed. Daarna direct met de garage contact opgenomen en de auto langs gebracht, ze hebben toen een bepaalde vloeistof in de olie gedaan waardoor de klepsteelrubbers weer zacht moeten worden. Vervolgens heb ik 500 km ermee gereden en het maakte geen verschil.
Toen weer terug gegaan en hebben ze de motor geflushed.
Ook dat hielp niet dus ben weer terug gegaan(3e keer). Dit keer hebben ze wat laten weken(weet niet precies wat). Op deze manier zou het gereinigd zijn.
Helaas ook na de derde keer was het niet opgelost
Ik was er toen wel klaar mee en ben het vertrouwen wel kwijt geraakt.
Toen nogmaals de auto naar de garage gebracht en gisteren op gehaald.
Ze hebben de hele motor en turbo nagekeken en vermoeden dat het toch de klepsteelrubbers zijn.
De zuigers etc hebben ze eerder al bekeken met een camera.
Zelf ben ik niet technisch.
Ze hebben nu opnieuw een vloeistof in de olie gedaan om die klepsteelrubbers zacht te maken zodat ze weer goed afdichten.
Ik moet dus nu weer 500 km ermee rijden.
Helaas zag ik net dus weer rook met rijden.
Gelukkig heb ik 3 maanden verlenging van de garantie, het betreft een vakgarage met bovag.
De rook is vooral bij een rotonde, ik rijd de rotonde op en doe mijn gas los, vervolgens geef ik een klein beetje gas en zie ik in mijn binnenspiegel rook(lichte rook).
Nu heb ik eerder ook in zijn neutraal even getest en gas gegeven en dan komt er weer zwarte rook uit.
Erg vervelend en vooral vermoeiend omdat ik op deze manier gewoon niet kan genieten van de auto, uiteraard weet de garage dit.
Ik ga dus nu weer 500 km ermee rijden en hopen dat het over gaat.
Wat zijn jullie ervaringen?
Klepsteelrubbers klinkt logisch toch?
Had al de echte Volkswagen dealer gebeld, die gaven al aan dat snel 1000 euro kan kosten.
Volkswagen
Polo 6R GTI